غدیر روز جدایی حق از باطل است
کد خبر: 4153246
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

غدیر روز جدایی حق از باطل است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه جشن‌های عید غدیر باید مردمی باشد، گفت: عید غدیر روز جدایی حق از باطل و اکمال دین است.

غدیر روز جدایی حق از باطل استبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان، امروز، ۱۶ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بر لزوم اطاعت از حکم خداوند و رسول خدا تأکید کرده چراکه ایمان به خدا و اطاعت از نبی مکرم اسلام و جانشینان وی ارکان تشکیل دهنده تقوا هستند.

وی با بیان اینکه اولی‌الامر که در سوره نساء در قرآن کریم به عنوان صاحبان فرمان و حاکمان آمده است، امام علی(ع)،  امام حسن(ع)،  امام حسین(ع)  و فرزندان آن حضرت هستند، گفت: حاکمانی که بر تبعیت از آنان تأکید شده است باید شرایط و ویژگی‌هایی داشته باشند.

شاهرخی با تسلیت ارتحال حجت‌الاسلام سیدشکراله طاهری، گفت: این عالم زاهد بیش از نیم قرن در حوزه کمالیه و مساجد شهرستان خرم‌آباد به تعلیم، تربیت و تبلیغ پرداخت، شاگردان متعددی را تحویل جامعه داد و به ساده‌زیستی و مردم‌داری مشهور بود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تبعید مرحوم حجت‌الاسلام سیدشکراله طاهری به سردشت و مواضع محکم وی در مقابل فتنه‌گران، افزود: مرحوم حجت‌الاسلام طاهری دارای اوصاف ارزشمندی بود و جا دارد از حضور باشکوه مردم در تشییع این روحانی پارسا تقدیر و تشکر به عمل آورد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد عید غدیر را روز جدایی از حق و باطل و روز اکمال دین دانست و با بیان اینکه در واقعه غدیر سه روز مردم به خیمه امام علی(ع) وارد شده و به آن حضرت تبریک گفتند، اضافه کرد: ابعاد مردمی بزرگداشت غدیر برجسته‌تر شود که در این راستا شاهد برگزاری مراسمات بزرگی در بزرگداشت این روز هستیم.

وی با اشاره به برخی کارهای مهم دولت ازجمله عضویت در پیمان شانکهای، ارتباط بهتر با کشورهای همسایه، انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای خارجی، راه‌اندازی برخی کارخانجات تعطیل شده و پرداخت بدهی‌های دولت قبل، افزود: راه‌اندازی برخی واحدهای تعطیل شده، افتتاح نیروگاه‌های برق و تکمیل راه‌های مواصلاتی و ریلی استان در حال انجام است و بانک‌ها باید به تکالیف خود در خصوص جوانی جمعیت عمل کنند.

شاهرخی با بیان اینکه پروژه سد معشوره در حال انجام و برخی بیمارستان‌ها در استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: بودجه استان ۴۰ درصد افزایش یافته و در کنار آن باید جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان فراهم شود که در این راستا نیازمند همکاری مردم هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری اینکه پوشش و حجاب در طول تاریخ سند افتخار برای ایران اسلامی بوده است، افزود: حفظ حجاب و پوشش در اشعار شاعران موج می‌زند و در شرع نیز آثار و پیامدهای آن بیان شده لذا باید به این مقوله توجه کرد.

انتهای پیام
captcha