طرح «هر شهید مجرد یک فرزند نیابتی» در لرستان رونمایی می‌شود
کد خبر: 4153113
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
محرم امسال؛

طرح «هر شهید مجرد یک فرزند نیابتی» در لرستان رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید لرستان با اشاره به اینکه ۳ هزار ۷۳۷ شهید مجرد در استان لرستان داریم، گفت: قرار بر این بود که برای هر شهید مجرد یک فرزند نیابتی در نظر گرفته شود و در روز عید غدیر این طرح رونمایی شود، که به پیشنهاد مادران شهدا پنجم محرم روز حضرت قاسم(ع) رونمایی خواهد شد.

شورای فرهنگ عمومی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان امروز، ۱۵ تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با بیان اينکه در حوزه حجاب و عفاف به پیشنهاد مادران و همسران شهدا، طرح «هر شهید یک روسری» برگزار می‌شود، گفت: دو نفر از جانبازان ۷۰ درصد ما به شهادت رسیدند و اکنون تعداد شهدای استان لرستان به شش هزار و ۵۵۴ شهید رسیده است.
 
وی با بیان اینکه به نیابت از شهدای استان شش هزار و ۵۵۴ روسری به بنیادهای شهید تحویل داده می‌شود و در توزیع این روسری‌ها از ظرفیت بسیج نیز استفاده می‌شود به پیش‌رو بودن ایام محرم اشاره کرد و افزود: در برگزاری برنامه‌های عزاداری از ظرفیت گلزار شهدا استفاده شود چراکه مورد استقبال عمومی مردم قرار می‌گیرند.
 
هاشمی با اشاره به اینکه سال گذشته در ایام محرم در هر خانه شهید یک روضه برپا شد، ادامه داد: امسال نیز در صبح روز تاسوعا همایش مادران شهید و همسران جانباز در استان به نیابت از حضرت ام‌البنین(س) برگزار می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه ۳ هزار ۷۳۷ شهید مجرد در استان لرستان داریم، گفت: قرار بر این بود که برای هر شهید مجرد یک فرزند نیابتی در نظر گرفته شود و در روز عید غدیر این طرح رونمایی شود، که به پیشنهاد مادران شهدا پنجم محرم روز حضرت قاسم(ع) رونمایی خواهد شد.
 
وی در پایان با اشاره نام‌گذاری دوم خرداد و ثبت این روز در تقویم به نام روز مقاومت مردم لُر، گفت: این اقدام در شورای فرهنگ عمومی تصویب شود.

انتهای پیام
captcha