ایجاد وحدت و همدلی در جامعه از مهم‌ترین درس‌های غدیر است
کد خبر: 4153056
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

ایجاد وحدت و همدلی در جامعه از مهم‌ترین درس‌های غدیر است

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان کردستان گفت: تقویت الفت و همدلی در جامعه، احیای عقد اخوت و برادری بین مومنین، معرفی شخصیت امام علی (ع) و سیره علوی به عنوان الگوی مطلوب حکمرانی از مهم‌ترین درس‌های غدیر است.

سیدمحمد سادات، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج الله)  استان کردستان

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج)  استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک ایام دهه ولایت و عید سعید غدیر خم گفت:  دهه ولایت و امامت برگرفته از دوعید بزرگ اسلامی قربان و غدیر فرصت مناسبی برای تبیین ابعاد معرفتی این دو رخداد بزرگ تاریخی  و جایگاه  ولایت در حاکمیت نظام اسلامی وبازخوانی نقش آن در جامعه سازی ، دولت سازی و ملت سازی است.

وی با اشاره به اینکه این ایام بهترین فرصت برای معرفی ابر مرد عالم بشریت و انسان کامل، حضرت علی (ع) است، افزود: حضرت علی(ع) به عنوان بهترین و کامل‌ترین الگوی مطلوب حاکمیت و چراغ راه هدایت در عصر جاهلیت مدرن و افول نظام‌های سکولار و ضد دینی می‌باشد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان کردستان بیان کرد: تقویت الفت و همدلی در جامعه، احیای عقد اخوت و برادری بین مؤمنان، معرفی شخصیت امام علی(ع) و سیره علوی به عنوان الگوی مطلوب حکمرانی از مهم‌ترین درس‌های غدیر برای مسلمانان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: تبیین نقش ولایت در استحکام ساختار نظام جمهوری اسلامی به عنوان الگوی پیشرفت بین سایر نظام‌های سیاسی، نقش حاکمیت  ولایی در وحدت و بیداری جوامع اسلامی، تبیین نسبت غدیر و مهدویت و نقش انتظار در تحقق اهداف غدیر و امام زمان به عنوان اقامه‌کننده عدل علوی، از مهم‎‌ترین پیام‌ها و کارکردهای دهه ولایت و امامت است.

حجت‌الاسلام سادات به برنامه‌های اجرایی این ایام در استان کردستان اشاره کرد و افزود: استان کردستان مهد دلبستگی به خاندان وحی و رسالت است و عشق به اهل بیت(ع) و جلوه‌های با شکوه آن مثال‌زدنی و کم نظیر است.

وی برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع ولایت، برپایی مراسمات مردمی جشن و سرور، تبلیغات محیطی، احیای کمک‌های مؤمنانه و طبخ غذا و توزیع آن بین محرومان با تأسی به سیره حضرت علی( ع)، تکریم سادات و ذریه پپامبر عظیم الشأن اسلام آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ویژه زندانیان سید، برپایی ایستگاه‌های صلوتی، برگزاری برنامه‌های شاد و فاخر فرهنگی، مسابقات خطبه‌خوانی غدیر و.... را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ایام دهه ولایت در استان فرهنگی کردستان ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha