راهپیمایی غدیر نشان‌دهنده عظمت شیعیان است
کد خبر: 4152715
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

راهپیمایی غدیر نشان‌دهنده عظمت شیعیان است

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر گفت: راهپیمایی عید غدیر نشان دهنده شکوه و عظمت لشکر شیعیان بر علیه اغتشاشگران است.

عید غدیرحجت‌الاسلام والمسلمین محمد ایوبی، دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال برای دهمین سال متوالی همایش پیاده‌روی حرم تا حرم، هم‌زمان با عید غدیر خم در کاشمر به عنوان دومین شهر مذهبی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این همایش با حضور 6000 نفر برگزار شد امسال نیز با حضور بیش از 10هزار نفر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این همایش از امامزاده سیدحمزه(ع) آغاز و در محل امامزاده سیدمرتضی(ع) به طول 4 کیلومتر، پایان خواهد یافت.

ایوبی با اشاره به اینکه مردم شهرستان کاشمر در همه مراسم‌های ملی و مذهبی حضور پرشوری دارند، گفت: راهپیمایی عید غدیر نشا‌ن‌دهنده شکوه و عظمت لشکر شیعیان علیه اغتشاشگران است.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر ابراز کرد: به مناسبت عید غدیر برنامه‌ها و مسابقات مختلفی در سطح کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج و بقاع متبرکه برگزار می‌شود. برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی نامه ۵۳ امام علی(ع) به مالک اشتر در قالب کتاب «مسئولان این‌چنین باشید» و مسابقه «دست جوان در دست امام(ع)» مربوط به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه که به جایگاه تربیتی تأکید شده، از مهم‌ترین این برنامه‌ها برای این مناسبت است.

وی با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش کاشمر، به مناسبت عید غدیر برای سادات معلم، خواهر و برادر برنامه خواهد داشت، گفت: تاکنون 10 ایستگاه صلواتی برای راهپیمایی روز عیدغدیر اعلام آمادگی کرده‌اند. هر ساله افراد مختلفی به‌صورت خودجوش از شرکت‌کنندگان در جشن بزرگ امامت پذیرایی می‌کنند که در برنامه اطعام علوی امسال نیز تهیه ۱۰هزار پرس غذای گرم توسط هیئات مهدیه پیش‌بینی شده که بین مردم توزیع خواهد شد. این توزیع غذا همچنین توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی کاشمر نیز بین افراد مورد هدف انجام می‌شود.

ایوبی با تأکید بر فضاسازی محیطی توسط شهرداری افزود: روز 24 ذی‌الحجه در تقویم قمری روز خاتم‌بخشی است و تمامی امامزادگان نیز نگین فرهنگی شهرها هستند، در همین خصوص حدود 30 انگشتر به کمک شهرداری کاشمر تهیه و به برخی افراد هدیه داده خواهد شد. همچنین توسط اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کاشمر نیز 10 انگشتر به مادران شهدای سادات اهدا می‌شود.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی غدیر خم کاشمر ادامه داد: امسال حدود ۱۰۰۰ شال سیدی بین سادات شهرستان توسط اداره اوقاف و امور خیریه توزیع می‌شود. برگزاری برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی در امام‌زاده سیدمرتضی(ع)، همچون ورزش باستانی، اجرای سرود، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سخنرانی از مهم‌ترین برنامه‌های این همایش در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم ۳۰ مراسم پرده‌خوانی واقعه غدیر در مساجد شهر و روستا اجرا می‌شود. نهج‌البلاغه‌خوانی در زیارتگاه شهید مدرس(ره) و برگزاری شب شعر در دانشگاه‌های کاشمر از دیگر برنامه‌ها است. همچنین با توجه به اینکه51 نماز جماعت صبح در شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود از خادمین و امام جماعت‌ها و موذنین مساجد نیز تقدیر خواهد شد.

ایوبی اظهار کرد: فضاسازی محیطی توسط شهرداری کاشمر، ویزیت رایگان توسط پزشکان در روز عید سعید غدیر خم، برپایی مراسم ورزش زورخانه‌ای در ۵ پارک شهر، نهج‌البلاغه‌خوانی و خطبه‌خوانی غدیر در آرامگاه شهید مدرس(ره) از دیگر برنامه‌های محوری روز عید سعید غدیر خم در این شهرستان است.

انتهای پیام
captcha