بومی‌گزینی از سوی رسانه ملی بازتاب داده شود
کد خبر: 4152701
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

بومی‌گزینی از سوی رسانه ملی بازتاب داده شود

رئیس دانشگاه کردستان با بیان اینکه امروز دانشجویان از نقاط مختلف کشور در دانشگاه کردستان حضور دارند،‌ گفت: بومی‌گزینی از سوی صدا و سیما برای تحصیل دانشجویان بازتاب داده شود تا از خروج سرمایه‌های انسانی از استان و کشور جلوگیری شود.

نشست هم‌اندیشی دانشگاه کردستان و صدا و سیمای مرکز استان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در نشست هم‌اندیشی دانشگاه کردستان و صدا و سیمای مرکز استان که دیروز، 13 تیرماه در سالن جلسات سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات اصلی جامعه ما در حال حاضر چندگانگی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه با حضور دانشجویان از نقاط مختلف کشور، استان و حتی روستاها، دانشگاه کردستان نماینده خوبی از کل جامعه است، افزود: بومی‌گزینی که در استان شکل گرفته می‌تواند توسط صدا و سیما برای تحصیل داخل کشور دانشجویان بازتاب داده شود تا از خروج سرمایه‌های انسانی از استان و کشور جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر تعامل سازنده صدا و سیما با دانشگاه بیان کرد: صدا و سیما می‌تواند مشکلات جامعه را با یک دید سازنده و کارشناسی شده به دانشگاه برای رفع علمی آنها منتقل کند.

وی به وجود مشکلات در دانشگاه کردستان گریزی زد و اظهار کرد: افت شدید تحصیلی در دانشگاه کاملا محسوس است و این امر أگرفته از یک‌سری ناهنجاری قابل رؤیت در دانشگاه است.

قادرزاده، وظیفه اصلی دانشگاه را تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی دانست و افزود: از همه پایان‌نامه‌ها و کتاب‌های موجود در دانشگاه‌ نسخه‌هایی برای بهره‌برداری از آنها در اختیار صدا و سیمای استان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه لازم است تا دانشجویان نخبه استان در صدا و سیمای مرکز کردستان معرفی شوند، ادامه داد: نیاز است که دانشگاه از ظرفیت‌های صدا و سیما استفاده کند.

 نبود تولید محتوا و برنامه‌های تازه در صداوسیما

فرزاد پارسا، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه باید برای قهری که بین صدا و سیما و جامعه اتفاق افتاده چاره‌ای اندیشیده شود، افزود: نبود تولید محتوا و برنامه‌های تازه از جانب صدا و سیمای مرکز استان از دیگر عوامل دوری کردن مردم از صدا و سیما است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه کردستان بیان کرد: رفع ناهنجاری‌هایی که در جامعه وجود دارد نیاز به یک عرق و تخصص در تولید محتوای درست در صدا و سیما دارد.

محمدرضا عبدالملکی، مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه کردستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص به خصوص مجریان در صدا و سیما می‌توان در جذب مخاطب و اعتمادسازی نقش بسیار مؤثری داشته باشد اما نبود برنامه‌های کارشناسی علمی در صدا و سیما بسیار ملموس است.

شرافت کریمی، مشاور بانوان رئیس دانشگاه کردستان در ادامه گفت: صدا و سیما خواسته یا با ناخواسته در چند سال اخیر بدترین لطمه‌ها را به زبان، ادبیات و فرهنگ‌ منطقه کردستان وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های صدا و سیمای باید کارشناسی شده باشد، افزود: واقعا لازم است نسبت به بعضی از برنامه‌های صدا و سیما کردستان بازنگری صورت بگیرد.

علی‌ مرادی، مدیرکل صدا و سیمای کردستان در ادامه نشست هم‌اندیشی گفت: رادیو دانشگاه با همکاری دانشگاه‌های استان و با  محوریت دانشگاه کردستان و دانشجویان راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجم عملیات رسانه‌ای در استان کردستان بسیار بیشتر از کل کشور است و این را می‌توان به خوبی در اتفاقات اخیر کشور مشاهده کرد، افزود: سیزده عنوان برنامه جدید در صدا و سیمای مرکز کردستان در حال پخش است.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان در پایان یادآور شد: رادیو دانشگاه با همکاری دانشگاه‌های استان و با محوریت دانشگاه کردستان باید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام
captcha