عید غدیرخم فرصتی برای تقویت وحدت عمومی است
کد خبر: 4152603
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

عید غدیرخم فرصتی برای تقویت وحدت عمومی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی برکات عید سعید غدیرخم را مورد اشاره قرار داد و گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی برای تقویت وحدت عمومی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 13 تیر در همایشی که به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و ولایت با حضور روحانیون شیعه و سنی و خانواده معظم شهدا در فرهنگسرای سردار سلیمانی بوکان برگزار شد، گفت: عید سعید غدیر خم یک فرصت ارزشمند برای تقویت وحدت عمومی به شمار می‌رود، بنابراین باید حداکثر استفاده را از این فرصت ببریم.

وی ادامه داد: در چنین روزی بود که پایه‌های دین مبین اسلام مستحکم شد، و این آیین آسمانی به ما رسیده و ما نیز باید آن را به امانت نزد سایرین قرار خواهیم داد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: نظام سیاسی اسلام از واقعه غدیر به بعد شکل گرفته، بنابراین این واقعه در شکل‌گیری سرنوشت مسلمانان نقش زیادی داشته است، بی‌تردید پایه نظام سیاسی اسلام از واقعه غدیرخم آغاز می‌شود.

فیاضی با تاکید بر اینکه، لازم است، لایه‌های این واقعه مهم و تاریخی را خوب بشناسیم و درراستای تبیین آن در جامعه گام‌های مهم برداریم، همچنین اقدامات موثری انجام دهیم، اضافه کرد: واقعه غدیر را باید تکمیل‌کننده دین مبین اسلام دانست، به ویژه اینکه علاوه بر علمای شیعه، بسیاری از بزرگان و صاحب‌نظران اهل‌سنت نیز بر این مهم تأکید دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن یادآوری این نکته که حضرت محمد مصطفی(ص) در راه اشاعه ارزش‌ها و معارف اسلام شدیدترین سختی‌ها را تحمل کرد، شکنجه‌ها را به جان خرید تا این دین آسمانی روزبه‌روز گسترش یابد، خاطرنشان کرد: پس لازم بود رسول اکرم(ص) برای ادامه این راه و ادامه رسالت‌ جانشینی داشته باشد..

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) در غدیر به گواه بسیاری از بزرگان اهل‌تسنن و تشیع همچنین تصدیق پژوهشگران به‌عنوان جانشین پیامبر و درراستای ادامه رسالت پیامبر اسلام(ص) انتخاب شد، اضافه کرد: بنابراین لازم است، تلاش کنیم، ایشان را بیش از پیش بشناسیم و به نسل جدید نیز معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha