پیکر حجت‌الاسلام طاهری در خرم‌‎آباد تشییع شد
کد خبر: 4152586
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

پیکر حجت‌الاسلام طاهری در خرم‌‎آباد تشییع شد

پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری، مبلغ و مدرس پیشکسوت حوزه علمیه لرستان عصر امروز، 13 تیرماه در خرم‌‎آباد تشییع و به خاک سپرده شد.

حجت‌الاسلام طاهریبه گزارش ایکنا از لرستان، پیکر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری، مبلغ و مدرس پیشکسوت حوزه علمیه و از روحانیون سرشناس استان لرستان که یک‌شنبه، 11 تیرماه در سن 88 سالگی دارفانی را وداع گفت، عصر امروز، 13 تیرماه در خرم‌‎آباد تشییع و به خاک سپرده شد.
 
پیکر این روحانی جلیل‌القدر با حضور طلاب، روحانیون، مدیران و اقشار مختلف مردم خرم‌آباد از درب مسجد صاحب‌الزمان(عج) خرم‌آباد واقع در چهارراه فرهنگ، به سمت محل تدفین، بقعه متبرکه امامزاده زیدبن علی(ع) تشییع و به خاک سپرده شد. 
 
یادآور می‏‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری سال 1314 شمسی در خانواده‌ای متدین در خرم‌آباد دیده به جهان گشود.
 
تحصیلاتش را از مکتب‌خانه‌ای در زادگاهش آغاز و علوم متداول و قرآن را نزد پدرش مرحوم سید روح‌اله طاهری آموخت و پس از آن وارد حوزه علمیه شد و مقدمات سطوح عالی حوزه را از محضر آیت‌الله شهید سید اسدالله مدنی و مرحوم آیت‌الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره فرا گرفت. 
 
سپس درس خارج از فقه را هم از محضر مرحوم آیت‌الله صادقی قهاره کسب فیض کرد و ضمن تحصیل دروس حوزه به تدریس هم اشتغال داشت و مقدمات و سطح عالی حوزه را تدریس می‌کرد. 
 
وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، همگام با امام خمینی(ره) و مردم به مبارزه علیه رژیم شاه پرداخت و پس از مدتی از سوی ساواک دستگیر و به کردستان و سپس فارس تبعید شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تدریس در مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد پرداخت و نخستین مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان لرستان بود.
 
مرحوم طاهری سال‌ها توفیق اقامه نماز جماعت در مساجد مختلف خرم‌آباد از جمله مسجد حضرت موسی بن جعفر(ع) در مرکز و بازار شهر خرم‌آباد را بر عهده داشت.

 

انتهای پیام
captcha