اعلام جزئیات برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4152192
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰

اعلام جزئیات برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش آوایی در روز‌های ۲۱، ۲۲، ۲۹ و ۳۰ تیرماه در دو منطقه شهرکرد و لردگان خبر داد.

مسابقات قرآن

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان در بخش آوایی در روزهای 21، 22، 29 و 30 تیرماه، اظهار کرد: در این مرحله، دو منطقه شهرکرد و لردگان تعریف شده‌اند که منطقه شهرکرد شامل شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان، کوهرنگ و فارسان و منطقه لردگان شامل شهرستان‌های بروجن، لردگان، کیار و اردل است.

وی با ذکر اینکه تمامی تمهیدات برای برگزاری مطلوب این مرحله اندیشیده شده است، ادامه داد: این دوره از مسابقات در شهرکرد در روزهای 29 و 30 تیرماه در آستان مقدس امامزاده عزیزالله(ع) شهر کیان برگزار می‌شود؛ متسابقان آقا و خانم منطقه لردگان نیز در روزهای 21 و 22 تیرماه در مصلی نماز جمعه این شهر در این رویداد قرآنی شرکت می‌کنند که تمهیدات ایاب و ذهاب متسابقان به مکان‌های برگزاری، از سوی ادارات اوقاف شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

مولوی بیان کرد: امسال شاهد افزایش استقبال قرآنیان استان از مسابقات سراسری اوقاف هستیم؛ سال گذشته حدود 400 نفر در مسابقات ثبت‌نام کرده بودند که این آمار در سال‌ جاری به 731  نفر شامل ۴۹۵ بانو و ۲۳۶ آقا در بخش‌ها و رشته‌های مختلف این دوره از مسابقات است. 

وی افزود: ۳۲۳ نفر در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان شرکت دارند و در رشته‌های مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، هیچ گروهی ثبت‌نام نکرده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در خصوص داوران این مسابقات با تأکید بر اینکه امسال در مقوله داوری مسابقات صرفاً از داوران دارای گواهی‌نامه اوقاف استفاده می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس و برای رفع نیاز استان به داوران مرحله شهرستانی، فراخوانی اعلام و داوران علاقه‌مند برای گذراندن دوره فشرده داوری دعوت شدند که این دوره‌ها به‌صورت مجازی از سوی مرکز قرآنی سازمان اوقاف برای داوران کشور برگزار و در استان ما نیز چند داور برای حضور در مرحله شهرستانی مسابقات پذیرفته شدند و سه داور نیز از خارج استان دعوت هستند.

مولوی تصریح کرد: تا کنون چهار داور استان در ۲ دوره قبلی طرح ساماندهی داوران این سازمان موفق به اخذ مدرک داوری مسابقات سراسری قرآن شده‌اند که از این اساتید نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی در پایان گفت: مرحله استانی رشته‌های معارفی نیز در ۱۲ مردادماه به صورت سراسری همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha