اعلام برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت
کد خبر: 4152188
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

اعلام برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از جزئیات برنامه‌های فرهنگی و معرفتی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) ویژه زائران عرب و اردو زبان به‌مناسبت دهه ولایت و امامت خبر داد.

حرم رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی به‌مناسبت ایام عید سعید قربان و غدیر که منتسب به امیرمؤمنان حضرت علی(ع) است با هدف بهره‌مندی زائران غیرایرانی از برکات و فیوضات این ایام نورانی و با برکت، ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و معرفتی متعددی را به زبان عربی و اردو تدارک دیده است.

وی با اشاره به اینکه شب شعر بین‌المللی «عطرالولایة» نخستین ویژه‌برنامه فرهنگی مدیریت زائران غیرایرانی به‌مناسبت دهه ولایت است، افزود: این شب شعر به زبان عربی، امروز، 12 تیرماه بعد از نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود. نشست تخصصی «جایگاه زن از منظر امیرالمؤمنین (ع)» ویژه خواهران فرهیخته عرب زبان، دانشجویان دانشگاه فردوسی و دانشجویان دانشگاه امام رضا(ع) نیز یک ویژه‌برنامه‌ معرفتی است که سه‌شنبه، 13 تیرماه ساعت 17 در اتاق جلسات فاطمیون حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
 

ذوالفقاری بیان کرد: 13 و 14 تیرماه در آستانه فرارسیدن روز عید غدیر توسط یک واقف پاکستانی بیش از 10 هزار بستنی در دو نوبت صبح و بعدازظهر میان زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) در چایخانه صحن غدیر توزیع می‌شود.

وی به اجرای تئاتر آئینی «شمس الغدیر» با محوریت جانشینی و ولایت حضرت اميرالمؤمنين علی(ع) ویژه زائران عرب زبان در 15 تیرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: این تئاتر با اجرای گروه هنری «اشک خاک» بر روی صحنه می‌ر‌ود.

مدیر زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی از برگزاری جشن «بانوان غدیری»، پنجشنبه، 15 تیرماه ساعت 17 با حضور زائران اردو زبان از کشورهای پاکستان و هندوستان در رواق غدیر بارگاه منور رضوی خبر داد و گفت: علاوه بر این، بزرگترین گردهمایی کودکان و نوجوانان جهان اسلام از 17 ملیت از جمله لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نیجریه، بحرین، عربستان و... یکشنبه، ۱۱ تیرماه ساعت ۱۷:۳۰ در صحن غدیر حرم مطهر امام رضا(ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha