مراسم تشییع حجت‌الاسلام طاهری در خرم‎آباد برگزار می‌‎شود
کد خبر: 4152032
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
فردا؛

مراسم تشییع حجت‌الاسلام طاهری در خرم‎آباد برگزار می‌‎شود

مراسم تشییع و تدفین عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید شکراله طاهری سه‌شنبه، 13 تیرماه در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مراسم تشییعبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم تشییع و تدفین عالم ربانی و پرهیزگار، استاد حوزه‌های علمیه، یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید شکراله طاهری(ره) روز سه‌شنبه،  13 تیرماه ساعت ۱۷ عصر از مسجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) خرم‎آباد واقع در چهار راه فرهنگ به سمت محل تدفین در مدرسه علمیه کمالیه  خرم‌آباد برگزار می‌شود که شرکت عموم مردم متدین و انقلابی لرستان موجب تجلیل از مقام شامخ علماء و تکریم علم و فضیلت خواهد بود.

حجت‌الاسلام هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز پیام تسلیتی بدین شرح صادر کرد: «خبر درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن طاهری خرم‌آبادی(ره) مدرس حوزه‌های علمیه و یاردیرین انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری موجب تأسف و تأثر گردید.

این عالم فرزانه، عمر شریف خود را در راه کسب و نشر معارف اهل‌بیت(ع) و تربیت شاگردانی کوشا گذراند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه، جامعه روحانیت استان لرستان، عموم مردم استان لرستان، خانواده مکرم، از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه و عُلوّ مقام برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.»

یحیی الهی، فرمانده انتظامی لرستان در پیامی درگذشت روحانی مبارز انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید شکراله طاهری خرم‌آبادی را تسلیت گفت که در متن این پیام آمده است: «درگذشت روحانی مبارز، عالم ربانی و پرهیزگار، استاد حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلیمن حاج سید شکراله طاهری خرم‌آبادی موجب تألم و تأثر خاطر شد.

این روحانی پرتلاش و مردمی که از جمله پیشگامان نهضت امام خمینی(ره) بود، با حضور در صحنه‌های مختلف، در مبارزه با ضد رژیم منحوس پهلوی و ضد انقلاب، نقشی مؤثر ایفا کرد.

اینجانب این ضایعه را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه و به‏‌ویژه مردم مؤمن، انقلابی و قدرشناس استان لرستان و بالاخص شهرستان خرم‌آباد و بیت محترم ایشان تسلیت می‏‌گویم و از درگاه خداوند متعال، برای آن فقید رحمت واسعه و رضوان الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.»

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز با صدور پیامی، درگذشت روحانی مجاهد، مردمی و اندیشمند فرزانه انقلابی، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدشکراله طاهری را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس دانشگاه لرستان به این شرح است: «خبر درگذشت روحانی مجاهد و اندیشمند فرزانه، حضرت حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید شکراله طاهری(ره)، موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

زنده‌یاد طاهری، عمر شریف خویش را در راه خدمت به اهداف و آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله وحدت حوزه و دانشگاه سپری کرد و همواره شخصیتی پرهیزگار، خستگی‌ناپذیر و مردم‌دار در مسیر تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) و تمدن‌سازی نوین اسلامی بود.

این مجاهد خستگی‌ناپذیر و اندیشمند وارسته، شاگردان فرهیخته‌ای را نیز در راه خدمت به اسلام و اهل‌بیت(ع) تربیت کرد و بی‌شک آموزه‌های اخلاقی و دینی ایشان و خصوصیات شخصیتی این عالم بزرگوار، به‌عنوان یک میراث ماندگار، نسل به نسل، روایت و منتقل خواهد شد.

درگذشت این عالم ولایت‌مدار، مجاهد و مردمی را به عموم مردم شریف استان لرستان به‌ویژه حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان استان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن سید جلیل‌القدر، مغفرت و رحمت واسعه الهی و بیت شریف ایشان و بازماندگان، صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

محسن رشیدی، مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان نیز در پی درگذشت روحانی مبارز انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: «درگذشت عالم جلیل‌القدر، روحانی انقلابی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری باعث اندوه فراوان گردید.

این روحانی عالِم و مجاهد نستوه، که حُسن خلقش در بین مردم لرستان به‌ویژه شهر خرم‌آباد، شهره عام و خاص است؛ ساده‌زیستی و زهد را سر لوحه زندگی پر برکت خویش قرار داده و در طول بیش از نیم‌ قرن در حوزه علمیه استان لرستان و مدرسه کمالیه، شاگردان فراوانی را با تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) و سیره اهل‌بیت(ع) آشنا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری همزمان با شروع نهضت اسلامی، با تبعیت از امام خمینی(ره) اقدامات انقلابی و تأثیرگزار خود را آغاز کرد و در بصیرت‌افزایی مردم لرستان نسبت به رژیم طاغوت نقش مهمی داشت که اقدامات انقلابی و سخنرانی‌های کوبنده، تبعید ایشان به سردشتِ استان کردستان و اقلیدِ در استان فارس، را در پی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همگام با روحانیت مبارز استان ولایتمدار لرستان، لحظه‌ای از دفاع از انقلاب اسلامی غافل نبودند و با حضور خود در بین مردم به‌ویژه جوانان در نقش هدایت‌گری خود را ایفا می‌نمود.

اینجانب ارتحال این عالم فرهیخته را به محضر حضرت امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب اسلامی حوزه علمیه، جامعه روحانیت استان لرستان، عموم مردم استان لرستان، خانواده معزز ایشان تسلیت عرض نموده واز درگاه ایزد منان برای روح آن عزیز سفرکرده رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان محترمش صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.»

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز طی پیامی درگذشت این روحانی جلیل‌القدر را تسلیت گفت که متن پیام به شرح زیر است:

«خبر ارتحال فقیه بزرگوار و مجاهد نستوه حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید شکراله طاهری(ره) موجب تألم و تأسف فراوان گردید.

آن فقیه وارسته از روحانیون معظم و مبارز استان لرستان بودند که عمر شریف خود را صرف ترویج فقه و اسلام و انقلاب نموده و در سنگر دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی، صادقانه خدمت نمودند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ضایعه درگذشت آن فقیه عالی مقام را به بیت معزی، مردم شریف استان لرستان، شاگردان و دوستداران آن مبارز مردمی، مؤمن و با اخلاص تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارد.»

حجت‌الاسلام سیدلطف‌اله حیات‌الغیب، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد: «فقدان عالم ربانی و وارسته، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید شکراله طاهری که از علمای شجاع و انقلابی و مبارزین نهضت اسلامی بوده را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و مردم متدین و انقلابی استان لرستان تسلیت می‌گویم.

سوابق انقلابی و مبارزات دوران طاغوت در کنار حضور پیوسته و همیشگی در صحنه‌های مختلف انقلاب با تبعیت از امامین نظام مقدس جمهوری اسلامی از نشانه‌های بارز شخصیتی این مجاهد نستوه بود.

فخر حوزه علمیه کمالیه و راهنمایی وثیق که با ارتحال خویش شاگردان و ارادتمندان را عزادار و صد قافله دل را همراه خود ساخت.

 خداوند متعال این استاد فرزانه رابا بهره‌گیری از فقاهت، ورع، نزاهت، ساده زیستی و مردم‌داری محبوب قلوب مومنین نموده بود.

در جوار مضجع نورانی امام رئوف حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) رجاء واثق دارم که روح بلند و ملکوتی استاد عزیزمان میهمان ارواح طیبه اجداد طاهرینشان باشد.»

یادآور می‏‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشکراله طاهری از روحانیون و مدرس حوزه علمیه خرم‌آباد در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
captcha