جشن‌های غدیر فرصتی برای انتقال آموزه‌های اسلام است
کد خبر: 4151740
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

جشن‌های غدیر فرصتی برای انتقال آموزه‌های اسلام است

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به ضرورت انتقال سبک زندگی غدیری به نسل جوان و آینده‌ساز، گفت: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه به‌گونه‌ای واقعه غدیر را برجسته کنیم تا نسل امروز ما درک درستی از فضای معنوی غدیر داشته باشند.

کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری رشت امروز، 11 تیرماه در ستاد هماهنگی برگزاری جشن‌های دهه ولایت شهرستان، با اشاره به اهمیت غدیرخم در نزد مسلمانان به‌ویژه شیعیان اظهار کرد: در واقع غدیرخم استمرار هدایت بشر بعد از نبوت است، این موضوع را در طی هشت‌سال دفاع مقدس هم شاهد بودیم به‌طوری‌که رزمندگان ما با خنده امام(ره) شاد بودند و با ناراحتی ایشان ناراحت می‌شدند.

وی با بیان اینکه یکی از موفقیت‌ها در طول هشت‌سال دفاع مقدس برگرفته از غدیرخم، ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری است، افزود: غدیرخم یک واقعه تاریخی در بستر تاریخ نیست بلکه یک جریان سیال و مستمر است و امروز هم اثر معنوی آن‌را در زندگی بشر شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به ضرورت انتقال سبک زندگی غدیری به نسل جوان و آینده‌ساز، گفت: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه به‌گونه‌ای واقعه غدیر را برجسته کنیم تا نسل امروز ما درک درستی از فضای معنوی غدیر داشته باشند زیرا ماندگاری شیعیان به برکت غدیرخم بوده و حتی تأکید شده بعد از واقعه غدیر دین اسلام کامل شده است.

عاشوری با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم عیدغدیر با مشارکت عمومی مردم در سطح شهرستان رشت، تصریح کرد: جشن‌های محله‌محور با عنوان «محله به محله به عشق علی(ع)» و با اولویت مناطق کم برخوردار شهر رشت در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشن باشکوه شب عید غدیرخم در میدان شهدای ذهاب با مشارکت سپاه، مدیریت شهری و هیئت‌های مذهبی و حضور ویژه سادات شهرستان رشت از جمله ویژه‌برنامه‌های جشن غدیر در شهرستان است، همچنین با پای کار آمدن 6 موکب‌دار اربعینی شهرستان در روز عید غدیر امسال برنامه باشکوه جشن خیابانی را در سطح شهر رشت خواهیم داشت. 30 هیئت مذهبی ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای نذری را در روز عید غدیر در سطح شهر رشت برعهده دارند.

سرپرست فرمانداری رشت غدیر را الگو و محور وحدت دانست و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های دهه ولایت بهره‌مند شویم زیرا جشن‌های این دهه بهترین فرصت برای انتقال آموزه‌های اسلام به نسل نوجوان و جوان است.

انتهای پیام
captcha