توجه ویژه قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) به معیشت و مسکن محرومان
کد خبر: 4151734
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
آبرومند بیان کرد:

توجه ویژه قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) به معیشت و مسکن محرومان

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) ایجاد اشتغال و تأمین مسکن محرومین را از رسالت‌های این قرارگاه اعلام کرد و گفت: قرارگاه به دو موضوع معیشت و مسکن توجه ویژه‌ای دارد و جامعه هدف ما مناطق محروم و به‌ویژه روستائیان است.

شورای اداریبه گزارش ایکنا از لرستان، جلسه شورای اداری استان لرستان امروز، ۱۰ تیرماه با حضور جمال‌الدین آبرومند، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن‌مجتبی(ع) و فرهاد زیویار، استاندار لرستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد.
 
در این جلسه، جمال‌الدین آبرومند، معاون هماهنگ کننده قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع)، گفت: قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) به دو موضوع معیشت و مسکن توجه ویژه‌ای دارد و جامعه هدف ما مناطق محروم و به‌ویژه روستائیان است.
 
وی افزود: ایجاد اشتغال و تأمین مسکن محرومین از رسالت‌های قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) است.
 
در این نشست، فرهاد زیویار، استاندار لرستان اظهار کرد: توافق برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد توسط مسئولان گذشته و فعلی پیگیری شد و در آذرماه سال گذشته باید ۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار در اختیار سپاه قرار می‌گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه این مبلغ بنا به دلایلی تا به امروز به سپاه لرستان پرداخت نشده است، گفت: ۲۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی، ۱۵۰ میلیارد تومان ابلاغیه سازمان برنامه بودجه در وجه سپاه و ۵۰ میلیارد تومان برای تورم به مبلغ توافق قبلی اضافه شد که سپاه نیز متعهد شده پس از یکسال از دریافت مبلغ اختصاصی حریم قلعه را تخلیه کند.
 
استاندار لرستان همچنین با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) در خصوص رفع محرومیت‌زدایی در لرستان، ادامه داد: امروز اتفاقات خوبی رقم خورد و یکی از فصل‌های تاریخی خدمت‌رسانی به مردم به امضا رسید.
 
زیویار گفت: محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه جزو ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی آماده هستند و نهادهای زیر مجموعه قرارگاه اشتراک عمل و نظر دارند.
 
وی با بیان اینکه کمیته‌های مورد نظر به جمع‌بندی لازم در خصوص مصوبات رسیده‌اند افزود: ساخت مسکن محرومان، آبرسانی و ایجاد درآمد و اشتغال از مهمترین اقدامات می‌باشد و متعهد به انجام اقدامات خواهیم بود.
 
مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته طبق قرارداد باید ۱۸۷ میلیارد تومان برای تخلیه قلعه فلک‌الافلاک به سپاه پرداخت می‌شد اما تاکنون اجرایی نشده است، گفت: ۶۰ درصد ساختمان جدید سپاه ساخته شده است.
 
وی افزود: طبق تفاهم امروز در صورت پرداخت مبلغ مورد نظر به مجموعه سپاه لرستان، ظرف مدت یک‌ سال اطراف قلعه تخلیه خواهد شد و قلعه فلک‌الافلاک در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.
 
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در خصوص عقد تفاهم‌نامه همکاری قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) در راستای محرومیت‌زدایی، اظهار کرد: اقدامات لازم توسط این قرارگاه و دستگاه‌های اجرایی و بخشی دیگر از آن توسط خیرین و مشارکت مردمی با هدف تحول در مناطق مختلف انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه امروز با قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع)، قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی استان لرستان نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیارد آورده برای انجام بخشی از کارهای محرومیت‌زدایی خواهد داشت.
 
کشکولی افزود: اجرای تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن(ع) سه ساله است و امیدوارم با تزریق به موقع اعتبارات، تمامی مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی شود.
 
مرتضی محمودوند، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز  در این جلسه، گفت: تخلیه تمام محیط قلعه فلک‌الافلاک به سرانجام می‌رسد و فعالیت صنعت توریسم را رونق می‌دهد.
 
وی افزود: توجه مقام معظم رهبری از دیرباز تاکنون به این موضوع باعث شده که این امر سرانجام برسد و اکنون مانعی وجود ندارد و تنها باید عزم همگانی صورت گیرد.
 
محمودوند با اشاره به عقد تفاهم‌نامه همکاری قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) با هدف محرومیت‌زدایی، ادامه داد: مردم زاگرس و بیش از ۱۸ استان لرنشین وفادار و مورد اعتماد برای جمهوری اسلامی هستند و مسئولان باید برای رفع محرومیت در این مناطق تلاش کنند.
 
احمدرضا دالوند، معاون استاندار لرستان نیز در این جلسه‌، گفت: آبرسانی به ۵۰۰ روستا، اجرای یک میلیون هکتار عملیات آبخیزداری، احیای ۸۰۰ رشته قنوات، ایجاد یک‌هزار کیلومتر انتقال آب با کانال و ایجاد ۲ هزار کیلومتر انتقال آب با لوله همچنین ساخت و تجهیز ذخیره آب در ۵۰ هزار متر مربع از اقدامات این قرارگاه در لرستان است.
 
وی افزود: احداث ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی، تعمیر هفت هزار واحد مسکونی، ایجاد ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری جدید همچنین روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی مرمت و بازسازی یک هزار کیلومتر از راه‌های استان از دیگر اقدامات این قرارگاه است.
 
معاون استاندار لرستان با اشاره به اینکه در مدت سه سال ۱۵ هزار شغل توسط قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) در لرستان ایجاد خواهد شد، گفت: یک هزار و ۱۵۰ مدرسه روستایی در قالب سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در این مدت جایگزین مدارس کانکسی و سنگی خواهند شد.
 
دالوند بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۰ خانه بهداشت، ۴۰ پایگاه سلامت و ۲۰ مرکز جامع سلامت در حوزه بهداشت و درمان ایجاد می‌شود.
 
‌وی اظهار کرد: در این مدت ۳۱ زمین چمن ورزشی برای علاقمندان تکمیل و احداث می‌شود و ۵۰ مسجد روستایی در دست احداث ، تکمیل خواهد شد.
 
بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه، گفت: در بخش بهداشت و درمان برای ساخت ۱۴۷ خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی و ۴ واحد اورژانس بین راهی تفاهم نامه‌ای با قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) امضا شد تا ظرف مدت سه سال برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان ساخته شوند.
 
همایون عمودی‌زاده،  مدیر کل بهزیستی لرستان هم از ثبت‌نام  ۲ هزار و ۵۲۰ نفر  در سامانه نهضت ملی مسکن خبرداد و گفت: اسامی این افراد برای ساخت مسکن به قرار گاه سازندگی  امام حسن‌مجتبی(ع) تحویل داده می‌شود. 
انتهای پیام
captcha