تحکیم نهاد خانواده در صدر سیاستگذاری‌ها قرار دارد
کد خبر: 4151698
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹

تحکیم نهاد خانواده در صدر سیاستگذاری‌ها قرار دارد

استاندار کردستان بر تحکیم نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و در پیش گرفتن سیاست‌های متناسب در این راستا تأکید کرد و گفت: جایگاه بازنشستگان به عنوان بنیان اصلی خانواده باید حفظ و تقویت شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 10 تیرماه در نشست روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان کردستان گفت: خانواده نهاد اصلی جامعه  بوده اما سبک زندگی غربی در تلاش برای تغییر ماهیت و اصالت آن است لذا ما نیاز به ترویج سبک زندگی اسلامی و حفاظت از این گوهر ناب هستیم.

وی با اشاره به اینکه ترویج و تبلیغ سیاست تک فرزندی  از جمله مفاهیمی است که به اشتباه وارد زندگی و خانواده ایرانیان شده است، افزود: بذر مهر و محبت در خانواده کاشته می‌شود و این مهم بدون وجود اقوام نزدیک برای ما در آینده مشکل ایجاد می‌کند و بر همین اساس تقویت و تکریم خانواده از این حیث بسیار حائز اهمیت است.

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه ارزشمند بازنشستگان به عنوان بنیان اصلی خانواده بیان کرد: بازنشستگان  از جهات مختلف باید مورد تکریم واقع شوند و این تکریم به هیچ وجه نباید جنبه‌ ترحمی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: بازنشستگان معادنی از تجربه و دانش هستند که طی سالیان متمادی سرد و گرم روزگار را چشیده‌اند و  راهنمایی و هدایت آنان می‌تواند راهگشا و گره‌گشای مشکلات نسل جدید باشد.

زارعی‌کوشا با بیان اينکه نگاه تکریمی نسبت به بازنشستگان باید در دستگاه‌های اجرایی  مورد توجه قرار گیرد، افزود: بازنشستگان مشکلات عدیده‌ای دارند که برخی از آن‌ها باید از طریق مراجع ذیربط و قانونگذار در سطح کشور پیگیری شود و برخی دیگر نیز در سطح استان دنبال شود.

وی اظهار کرد: مجلس با وضع قوانین برای دولت می‌تواند نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان داشته باشد و تکالیفی را برای حمایت از این قشر تعیین کند، ما در استان  باید در حد توان و مقدورات برای تکریم و تجلیل بازنشستگان تلاش کنیم که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها رفع نیازهای درمانی است.

استاندار کردستان به نزدیکی روز تجلیل از بازنشستگان نیز اشاره کرد و گفت: برای این مناسبت و تجلیل روز بازنشستگان تدابیری اندیشیده شود و همه دستگاه‌ها نیز یک برنامه برای این مناسبت تدارک ببینند.

وی در پایان یادآور شد: به صورت نمادین برنامه‌های مختلفی نیز تدارک دیده شود تا خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان ارائه شود که همین امر می‌تواند یک اقدام نمادین در راستای تکریم بازنشستگان باشد.

انتهای پیام
captcha