اهانت به قرآن کریم پیگیری حقوقی و جرم‌انگاری شود
کد خبر: 4151559
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان؛

اهانت به قرآن کریم پیگیری حقوقی و جرم‌انگاری شود

مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در بیانیه‌ای، ضمن محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواستار پیگیری حقوقی و جرم‌انگاری این اهانت در عرصه بین‌المللی شد.

قرآن کریمبه گزارش ایکنا از اصفهان، در پی صدور مجوز برگزاری تجمع برای آتش زدن قرآن کریم در مقابل مسجد اصلی استکهلم در کشور سوئد، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در محکومیت این اقدام بیانیه‌ای صادر کرده که متن آن به این شرح است:

«وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا»

قرآن کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام و محور وحدت مسلمانان جهان است. قرآن معیار و ملاک تشخیص حق و باطل در جهانی‌ست که آلودگی، ناپاکی و انواع فتنه‌ها در آن تشخیص حق و باطل را بیش از پیش سخت نموده و امروز در قرن 21 که شعار آزادی، دموکراسی و آزادی بیان و عقیده گوش عالم را پر کرده است، شاهد اهانت به ساحت نورانی قرآن، کتاب آسمانی هدایتگر برای همه مردم عالم هستیم. آری، قرآن خود فرموده که برای مؤمنین و حق‌جویان اسباب شفا و رحمت است و برای ظالمین چیزی جز خسارت و تباهی نیست. «وَمَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِنْ نُورٍ؛ کسى که خدا برایش نورى قرار نداده باشد، در آن صورت هرگز نورى براى او نخواهد بود.»

کشور سوئد امروز به بهانه آزادی بیان و در سلسله اهانت‌های مکرر به مقدسات اسلام که سابقاً در بعضی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه شاهدش بودیم، اقدام به قرآن‌سوزی نمود.

«وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ» بنابر فرموده قرآن کریم، کافران دوست و یاوری غیر از طاغوت‌های زمانه ندارند و همین امر، سبب خروج آنها از نور به تاریکی و این تاریکی نابودشدنی است، «إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا».

ما طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان ضمن محکومیت شدید این اقدام شنیع در راستای اهانت به مقدسات مسلمانان عالم، اولاً از مراجع قضایی کشور خواستار پیگیری حقوقی و جرم‌انگاری این اهانت در عرصه بین‌الملل هستیم. ثانیاً، از وزارت خارجه درخواست پیگیری سریع و قاطع دیپلماتیک و تشکیل اجماع کشورهای مسلمان جهان در راستای محکومیت وسیع اهانت به قرآن کریم را داریم. همچنین این وزارتخانه، تصویب قانون جرم‌انگاری اهانت به ادیان الهی در سازمان ملل متحد را در دستورکار خود قرار دهد و ثالثاً، با عرض تسلیت این اهانت بزرگ خدمت امام زمان(عج) و مردم غیور و انقلابی کشور عزیزمان، خواستار تشکیل حرکت‌های مردمی در عرصه مجازی و حقیقی برای محکومیت این اهانت بزرگ هستیم.

انتهای پیام
captcha