احداث ۷۰ هزار مسکن محرومان در کردستان
کد خبر: 4151345
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

احداث ۷۰ هزار مسکن محرومان در کردستان

استاندار کردستان از امضای تفاهم‌نامه‌ای چهار ساله با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در حوزه‌های گوناگون خبر داد و گفت: در راستای اجرای این تفاهم‌نامه ۷۰ هزار مسکن محرومان در این استان احداث می‌شود.

امضای تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع)

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، هشتم تیرماه در دیدار با فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در سنندج و در جریان امضای تفاهم‌نامه با این قرارگاه گفت: ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در قالب این تفاهم‌نامه و میان دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) امضا شده است.

وی آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در سطح استان، احداث راه روستایی و ایجاد فضا‌های آموزشی و ورزشی را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و افزود: اجرای عملیات بیش از دو هزار کیلومتر راه جدید و حدود ۶۰۰ کیلومتر مرمت و بازسازی در یک قرارداد چهار ساله به این قرارگاه واگذار خواهد شد.

استاندار کردستان اجرای طرح‌های آبخیزداری در راستای حفظ اراضی و منابع طبیعی استان را جزو دعدغه‌ها و اولویت‌های استان برشمرد و گفت: عملیات اجرای حدود ۵۰۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری، ساخت و تجهیز ۱۵ ایستگاه پمپاژ با هدف توسعه اراضی کشاورزی در وسعت ۲۸ هزار هکتار از دیگر بخش‌های تفاهم‌نامه منعقد شده است.

ایجاد اشتغال در زنجیره ارزش چهار رسته اصلی گردشگری، صنایع دستی، دست بافته‌ها و باغداری و ساخت هشت مدرسه به صورت مشارکتی از دیگر مفاد قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای بود که مابین استاندار کردستان و فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) امضا شد.

سردار جمال‌الدین آبرومند، فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در ادامه  این نشست گفت: همه ما وظیفه داریم به شکل جهادی و با اقدامات مؤثر و سازنده در خدمت مردم باشیم. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجموعه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به‌عنوان بخشی از مأموریت مهم خود، بنا دارد که با رفع محرومیت در میان مردم امیدآفرینی کند.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال غرب کشور نیز بیان کرد: امروز مصوبات خوبی در کردستان به تصویب رسید و باید تلاش کنیم این پروژه‌ها طی سه تا چهار سال آینده به بهره‌برداری برسند.

یادآور می‌شود، در نشست یاد شده که با حضور فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ محرومیت‌زدایی برای بخش‌های مختلف استان کردستان به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha