ظرفیت مساجد در فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 4150895
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

ظرفیت مساجد در فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۴ هزار مسجد وجود دارد که تنها هزار و ۶۰۰ مسجد فعال هستند، گفت: اگر ظرفیت مساجد و مجمع قاریان و حافظان قرآن در کنار هم قرار بگیرد نتایج خوبی به‌دنبال دارد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان عصر روز گذشته، ۶ تیرماه در دیدار با مدیرعامل، معاونان، مدیران و مربیان مجمع قاریان و حافظان استان وجود مراکزی همچون مجمع قاریان و حافظان قرآن برای ترویج قرآن در جامعه را ضروری خواند و گفت: این مجموعه در کرمان فعالیت‌های خوبی انجام داده است و هرچه توان مجموعه بیشتر می‌شود، مسئولیت‌ها نیز بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه مجمع می‌تواند برنامه‌ها و آموزش قرآن را در سراسر استان برنامه‌ریزی کند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مساجد برای آموزش قرآن نتایج خوبی به‌دنبال دارد و مجمع می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند و ما حمایت خواهیم کرد. اگر در این زمینه با برنامه‌ریزی پیش برویم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: ظرفیت ما بیشتر از این است اما از آنها استفاده نکردیم که مساجد یکی از این ظرفیت‌ها است. در استان کرمان بیش از ۴ هزار مسجد وجود دارد که تنها هزار و ۶۰۰ مسجد فعال هستند. از این تعداد ۶۰۰ مسجد در شهرستان کرمان و حدود ۳۰۰ مسجد در شهر کرمان قرار دارند.
 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه نمی‌توان به یک‌باره برای تمام مساجد برنامه داشت و باید قسمت به قسمت پیش برویم، افزود: اگر ظرفیت مساجد و مجمع قاریان و حافظان قرآن در کنار هم قرار بگیرد نتایج خوبی به‌دنبال دارد زیرا بهترین مسیر برای کودکان مسیر قرآنی است که در زندگی آنها تأثير دارد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان به تربیت مربی قرآن و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برای آموزش قرآن در مناطق محروم نیز اشاره کرد و افزود: مجمع می‌تواند به این موضوع نیز ورود کند و هرکجا که مربی قرآن وجود ندارد نیروهایی تربیت کرده و به این مناطق فرستاده شوند.
انتهای پیام
captcha