جامعه اسلامی در سایه همدلی محقق می‌شود
کد خبر: 4150821
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

جامعه اسلامی در سایه همدلی محقق می‌شود

راهیار منطقه غرب کشور گفت: ایجاد انس، الفت، اخوت و برادری در کنار هم همدلی را به ارمغان می‌ورد و جامعه اسلامی در سایه همدلی محقق می‌شود.

نشست توجیهی مهرواره محله همدل

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد میرزایی، راهیار منطقه غرب کشور امروز، ششم تیرماه در همایش توجیهی مهرواره «محله همدل» و عملیات محرم گفت: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا؛ و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌، چنگ زنید، و پراکنده نشوید» خداوند متعال در این آیه دو شرط را جمع شدن و دوری از تفرقه را لازمه اتحاد مسلمین عنوان کرده است.

وی افزود: انس، الفت، اخوت، برادری و یکی شدن در همدلی تجمع پیدا کرده است در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ایجاد وحدت و ترویج انس و الفت بین افراد جامعه در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد یأس و نامیدی در جامعه هستند، مهرواره محله همدل را در سطح کشور برگزار خواهد کرد.

راهیار منطقه غرب کشور با اشاره به برگزاری چندین دوره مهرواره محله همدل در سطح کشور بیان کرد: طرح مهرواره محله همدل از نیمه شعبان آغاز و تا غدیر ادامه دارد که به غیر از حل مسئله به حل مشکلات محلات افراد دغدغه‌مند هم می‌پردازد.

وی با اعلام اینکه در سطح محلات ما اقدامات و فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای صورت می‌گیرد که با هیچ زبانی نمی‌توان آن را وصف کرد، ادامه داد: در این راستا ما با دعوت از تمام مردم برای شرکت در مهرواره محله همدل با نشر خوبی‌ها و ترویج این خوبی‌ها در سطح جامعه سعی داریم شور و نشاط اجتماعی ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به وجود پیوندهای اجتماعی در سطح محلات افزود: فعالان فرهنگی باید پیوندهای اجتماعی را در جامعه تقویت کنند و براین اساس باید محله محور عمل کنند.

وی با اشاره به بینات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم مبنی بر تشکیل جامعه اسلامی در چهل سال دوم انقلاب گفت: محور اصلی تشکیل جامعه اسلامی در سطح کشور و ترویج آن در سطح سایر کشورهای اسلامی، نشرخوبی‌ها و ایجاد همدلی بین تمام افراد جامعه است.

راهیار منطقه غرب کشور افزود: اگر بخواهیم جامعه اسلامی را در کشور تشکیل دهیم باید در هر محله کشور یک پروژه کوچک را در راستای همدلی و انجام کارهای نیک و رفع مشکلات محله ایجاد کنیم.

وی مساجد را ظرفیت مؤثری برای ایجاد همدلی و رفع مشکلات محله دانست و گفت: افراد تصمیم‌ساز از جمله امام جماعت محلات می‌توانند در مساجد به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در خصوص‌حل مشکلات مردم محله بپردازند.

حجت‌الاسلام میرزایی مساجد را یک قرارگاه مکانی در محلات برای اجرای این پروژه دانست و گفت: دراین پروژه امامان جماعت شایسته مسجد باید به عنوان محور بار اصلی دغدغه مردم را به دوش بکشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بعد از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب در نشست با دانشجویان محور اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را حلقه‌های میانی دانستند براین اساس تشکل‌های دینی، هیئت‌های مذهبی، مأسسات و خانه‌های قرآن محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

راهیار منطقه غرب کشور در پایان یادآور شد: شنیدن اخبار منفی و بد انسان را ناامید از ادامه زندگی خواهد کرد اما بیان اخبار خوب و نشر خوبی‌ها ما را به آینده امیدوار می‌کند.

انتهای پیام
captcha