تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی برای تصمیم سازی و آینده نگاری در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4150507
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی برای تصمیم سازی و آینده نگاری در خراسان‌جنوبی

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی به منظور گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت اجتماعات نخبگانی در امور مسئله‌­شناسی، آینده‌نگاری در دستگاه‌های اجرایی مدنظر است.

محمدمهدی ایزدخواه، سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدمهدی ایزدخواه، سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی، امروز ۵ تیرماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که با هدف شبکه‌سازی نخبگان اجتماعی برای حل مسائل مهم و اساسی کشور طراحی شده هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی است.

وی افزود: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی به منظور گسترش تعامل سطوح مختلف حاکمیتی برای مشارکت اجتماعات نخبگانی در امور مسئله‌­شناسی، آینده‌نگاری، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی در دستگاه‌های اجرایی مدنظر است.

ایزدخواه بیان کرد:  خروجی این هیئت‌های منجر به توصیه‌ها و سیاست‌های حاکمیتی با همکاری استانداری خواهد شد و در حال حاضر چندین هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی شامل توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، زیست بوم نوآوری و فناوری، تحول آفرینی بخش تقنیین، سبک فرزندپروری و زندگی اسلامی تحول در حکمرانی آب، اقلیم و محیط زیست، سیاستگذاری اقتصادی و مرز و حوزه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و شهر هوشمند تشکیل شده است.

سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی بیان کرد: هیئت اندیشه‌ورز تحول آفرینی در بخش تقنیین با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و خروجی‌ها نیز به ستاد در تهران ارسال شده است.

وی با تأکید بر اینکه با هدف امیدآفرینی و ارتقای سطح دانایی و بینش و نگرش دانشجویان مستعد بازدیدهای علمی انجام خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ بازدید علم را در هفته‌های اخیر مجوز گرفتیم که در طول سال انجام دهیم و با اساتید راهبر نیز هماهنگی‌ لازم صورت گرفته است.

ایزدخواه ادامه داد: یکی از طرح‌های مهم و ارزشمند بورسیه صنعتی است که در هفته‌های اخیر با دانشگاه‌ها و صمت و اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی و معاونت اقتصادی استانداری برگزار کردیم و بر اساس نیاز صنعت استان ظرفیت دانشگاه‌ها موزد ارزیابی قرار  خواهد گرفت.

 

انتهای پیام
captcha