دیدار ۴۵۰ زندانی عادل‌آباد شیراز با رئیس کل دادگستری فارس
کد خبر: 4150433
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد

دیدار ۴۵۰ زندانی عادل‌آباد شیراز با رئیس کل دادگستری فارس

زمینه اعطای تسهیلات قضایی در ملاقات رئیس کل دادگستری فارس با ۴۵۰ مددجوی زندان عادل‌آباد شیراز به مناسبت هفته قوه قضائیه به زندانیان فراهم شد.

دیدار ۴۵۰ زندانی زندان عادل آباد شیراز با رئیس کل دادگستری استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس، با تبریک هفته قوه قضاییه به مسئولین و کارکنان تشکیلات قضایی در استان فارس، از حضور افزون بر صد نفر از مسئولان قضایی و قضات مرکز استان در زندان‌های شیراز خبر داد و گفت: در این بازدید‌ها که به مناسبت هفته قوه قضاییه و به صورت همزمان در تمامی حوزه‌های قضایی استان برگزار می‌شود مقامات قضایی ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان تلاش خواهد داشت که نسبت به اعطای ارفا قات و تسهیلات قانونی به زندانیان واجد شرایط؛ همکاری و مساعدت لازم را به انجام رسانند.

نماینده عالی قوه قضاییه در فارس افزود: در این برنامه با جمع کثیری از زندانیان دیدار شد و ضمن استماع درخواست‌های آنان، پیگیری لازم انجام شد که در نتیجه آن تعداد قابل توجهی از زندانیان از تسهیلات و ارفاقات قضایی برخوردار شدند. 

وی این تسهیلات را شامل قبول آزادی مشروط، موافقت با برخورداری از عفو، مرخصی، تخفیف مجازات، اعزام به اشتغال به‌کار، موافقت با نظام نیمه آزادی و... عنوان کرد و گفت: با عنایت به اینکه اعضای کمیسیون عفو نیز در این برنامه حضور دارند، پیگیری برخورداری افراد واجد شرایط از عفو با شتاب دنبال می‌شود.

رئیس شورای قضایی فارس با تأکید بر اینکه بازدید‌های فراگیر به مناسبت هفته قوه قضائیه از زندان‌ها تا پایان این هفته بصورت فوق العاده انجام خواهد شد، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی، به دنبال آن هستیم که تا عید غدیرخم زندانیان جرائم غیرعمد و مالی، مجرمان دارای جرم غیر مهم و خُرد که واجد شرایط باشند به مرخصی اعزام شوند.

موسوی ضمن تقدیر ویژه مدیر کل زندان‌های فارس با اشاره به اقدامات مسئولین و مددکاران زندان و احاطه کامل به پرونده مددجویان گفت: وضعیت مطلوب زندان‌های فارس نشان دهنده مدیریت خوب و تلاش کارکنان این مجوعه است.

ارشدترین مقام قضایی استان در بخش دیگری از بازدید خود از زندان عادل آباد شیراز در جمع زندانیان نیز گفت: توصیه من به زندانیان این است که به وضعیت خود و مشکلاتی که در نبودشان برای خانواده‌های آنان به وجود می‌آید دقت کنند و در مکافات عمل خود تأمل و تدبیر کنند و تلاش کنند که پس از آزادی مرتکب جرم نشوند.

وی افزود: زندان محل عبرت است و کسانی که با انگیزه بازگشت سالم به جامعه توبه کنند و از جرم و بزه خود نادم و پشیمان باشند با رأفت برخورد می‌کنیم.

موسوی در ادامه با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال لطمه زدن به میهن اسلامی و مردم عزیز خصوصاً جوانان ماست گفت: یک زمان دشمن با جنگ نظامی خباثت خود را نشان داد، امروز هم دشمن با وارد نمودن مواد افیونی و تلاش در آلوده سازی جوانان به این بلای خانمان سوز سعی در اعمال دشمنی‌های بی‌پایان خود دارد، لذا توصیه ما نظارت بیشتر خانواده‌ها بر جوانان است.

رئیس کل دادگستری فارس در خاتمه از برنامه ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس برای برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد با همکاری اداره کل زندان‌های استان خبر داد و از مردم خواست خود و جوانانشان با بازدید از این نمایشگاه، با آسیب‌های مواد مخدر از نزدیک آشنا شوند.

بنابر این گزارش، در این بازدید بیش از ۴۵۰ نفر از زندانیان زندان مرکزی شیراز با رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز فارس، مسئولان و قضات شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌ها از نزدیک دیدار و به بیان مسائل مشکلات قضایی خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha