فارس؛ استان برتر در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قضایی
کد خبر: 4148838
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

فارس؛ استان برتر در زمینه صلح و سازش پرونده‌های قضایی

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با بیان اینکه فارس برترین استان کشور در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قوه قضائیه است، گفت: بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها استان فارس در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون قوه قضائیهبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور امروز، 29 خرداد در همایش «یاوران صلح شورای‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان فارس» گفت: از سال قبل تاکنون در شورا‌های حل اختلاف کشور چهار میلیون و ۹۰۰ هزار پرونده رسیدگی شده است.

وی گفت: ۳۹ درصد از پرونده‌های بررسی شده در شورا‌های حل اختلاف در سال گذشته به صلح و سازش ختم شده است که این آمار از ابتدی سال جاری تاکنون به ۴۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

صادقی با بیان اینکه فارس برترین استان کشور در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قوه قضائیه است، اظهار کرد: بیش از ۵۹ درصد پرونده‌ها استان فارس در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده که از میانگین کشوری بالاتر بوده و بررسی‌ها نشان از این موضوع دارد که ظرفیت‌های سازشی در استان فارس بسیار بالا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در این همایش گفت: یک هزار و ۴۰۰ صلح‌یار در شورا‌های حل اختلاف و دادگستری استان فعالیت دارند.

موسوی با بیان اینکه از حدود ۱۰ سال قبل تاکنون استان فارس در صلح و سازش قتل اغلب رتبه اول کشور را دارا است، افزود: سال گذشته در این استان پرونده ۷۱ فقره قتل عمد به سازش انجامید.

وی افزود: همچنین در قالب پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» نیز تاکنون ۳۰ پرونده قتل عمد به مصالحه رسیده و امروز هم به همت کانون داوری استان فارس ۴۴ زندانی از بند رها می‌شوند.

بنابراین گزارش،  در این همایش با هدف مدیریت فرآیند داوری از سامانه جامع هوشمند الکترونیکی پرونده‌های داوری رونمایی و از فعالان عرصه صلح و سازش و صلح یاران فارس نیز تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha