شرکت ۷۰ کردستانی در مسابقات قرآنی «مُدهامتان»
کد خبر: 4150324
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲

شرکت ۷۰ کردستانی در مسابقات قرآنی «مُدهامتان»

کارشناس مسئول فرهنگی ـ هنری ستاد فهمای کردستان از شرکت 70 کردستانی در مسابقات «مُدهامتان» خبر داد و گفت: متقاضیان شرکت در این دوره تا 31 تیر فرصت ثبت‌نام دارند.

مسابقات قرآنی مدهامتان

رحمن غریبی، کارشناس مسئول فرهنگی ـ هنری ستاد فهمای کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: ثبت‌نام مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم «مُدهامتان» از یکم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه «بچه‌های مسجد» در این دوره از مسابقات شرکت کنند، افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در بخش ویژه اعضا، بخش رقابتی استانی و کشوری، استعدادیابی قرآنی کودکان زیر هفت سال، بخش ویژه کانون، تلاوت نور، تولیدات هنری و بخش بین‌الملل برگزار می‌شود.

کارشناس مسئول فرهنگی ـ هنری ستاد فهمای کردستان با بیان اینکه این دوره از مسابقات در سه رده سنی کودکان(زیر 7 سال)، نوجوانان (7 تا 16 سال) و جوانان(17 تا 30 سال) برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان در دو رده سنی نوجوانان و جوانان می‌توانند در رشته‌های قرائت تقلیدی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت نماز، اذان، مکبری، مفاهیم، معارف اهل بیت(ع) و حفظ کل و حفظ جز ۳۰ رقابت ثبت‌نام کنند.

وی افزود: اعضای کانون‌های مساجد می‌توانند با مراجعه به سامانه «بچه‌های مسجد» به آدرس الکترونیکی www.bachehayemasjed.ir   نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

غریبی با اشاره به اینکه استقبال از مسابقات قرآنی در گذشته بسیار چشمگیرتر بوده است، اظهار کرد: شیوع کرونا و دوسال عدم برگزاری این مسابقات به صورت حضوری موجب دور شدن جوانان و نوجوانان از برگزاری مسابقات قرآنی شده است در این راستا باید تبلیغات گسترده‌تر و برنامه‌ریزی شده‌تری برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی صورت گیرد.

وی افزود: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین اهداف مسابقات ملی مدهامتان است.

کارشناس مسئول فرهنگی ـ هنری ستاد فهمای کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه ثبت‌نام این دوره از رقابت‌های قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود لذا شرکت‌کنندگان باید ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی فرصت ثبت‌نام واگذار نکنند چراکه ممکن است اختلالات اینترنتی آنان را با مشکل مواجه کند.  

انتهای پیام
captcha