ترویج ایمان و امیدآفرینی در رأس اقدامات تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 4150235
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲

ترویج ایمان و امیدآفرینی در رأس اقدامات تبلیغات اسلامی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به عرصه‌های اولویت‌دار اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: موضوع افزایش ایمان و امید آفرینی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که در دستور کار مجموعه‌های وابسته به سازمان و کنشگران مردمی وابسته به سازمان قرار گرفته است.

پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف پورآرین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، در نشست خبری که یکشنبه چهارم تیرماه در محل این سازمان برگزار شد، گفت: جهت‌گیری سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین بر اساس فرامین مقام معظم رهبری پیشرانی موضوع جهاد تبیین با محوریت شبکه‌سازی، گفتمان‌سازی و توانمندسازی حلقه‌های میانی و فعالان مردمی برای شکل‌دهی نهضت مردمی جهاد تبیین در سطح استان است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی شده است که در سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۰ درصد جمعیت استان کنشگر جهاد تبیین شوند. یکی از مجموعه‌های مردمی وابسته به سازمان که در تلاشیم روحیه کنشگری را در آنها فعال کنیم مجموعه‌های مردمی قوی «شبکه امامت» است که بیش از ۱۰۰ امام محله در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی هستند که به امر تبلیغ و جهاد تبیین مشغولند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در استان جامعه بزرگ هیئت‌های مذهبی را داریم که با فعال شدن آن‌ها به امید خدا رویکرد سازمان در حوزه جهاد تبیین محقق خواهد شد. سازمان تبلیغات اسلامی سازوکاری تحت عنوان شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی استان دارد که از این طریق تمام مدیران هیئت‌های مذهبی استان در امر جهاد تبیین فعال شوند.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر هزار هیئت مذهبی ثبت شده و قریب به ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان وجود دارد. مجموعه بزرگ جامعه مداحان هم از دیگر گروه‌هایی است که توسط کانون مداحان استان و شهرستان‌ها مدیریت شده و در حوزه جهاد تبیین پای کار آمده‌اند.

پورآرین در ادامه به مجموعه بزرگ بانوان کنشگر در سطح استان اشاره کرد و گفت: این بانوان فعال در حوزه‌های متعدد جهاد تبیین مشغول خدمت‌رسانی هستند. در تلاشیم تا با این مجموعه‌های وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم سازماندهی و شبکه‌سازی ۱۰ درصد از مردم برای تربیت کنشگر جهاد تبیین را انجام دهیم.

۲ اولویت‌ در اقدامات سازمان تبلیغات

وی در ادامه عنوان کرد: ۲ عرصه اولویت‌دار در اقدامات سازمان تبلیغات وجود دارد که ترویج ایمان و امیدآفرینی را در رأس خود قرار داده است. موضوع افزایش ایمان و امید آفرینی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است که در دستور کار جدی مجموعه‌های وابسته به سازمان و کنشگران مردمی وابسته به سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در رأس موضوعات محوری جهاد تبیین ایمان و امیدآفرینی قرار دارد و در ذیل آن نیز موضوعاتی همچون عفاف و حجاب و جمعیت و فرزندآوری قرار دارد که با محور گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی در دستور کار سازمان است.

وی تصریح کرد: گروه‌های هدف اولویت‌دار برای شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی جهاد تبیین در سازمان و شناسایی کنشگران با محوریت بانوان است؛ بانوان برای کنشگری ساماندهی می‌شوند، توجه ویژه به عرصه بانوان از آن جهت است که بانوان اثرگذاری بسیاری در اجتماع داشته و در کانون توجه دشمنان هم قرار دارند.

پورآرین افزود: علاوه بر آن توجه ویژه به نسل نوجوان هم در دستور کار سازمان قرار دارد که در همین راستا چند اقدام محوری برای شناسایی و ایجاد شبکه کنشگران دختر در تابستان سال جاری با شناسایی ۳۰۰ دانش‌آموز دختر در دوره متوسطه اول انجام خواهد شد تا با برنامه‌ریزی شبکه‌سازی کرده و آموزش‌های لازم برای توانمندی آن‌ها صورت گیرد تا در نهایت هر یک از آن‌ها به تنهایی محور گفتمان‌سازی و کنشگری فرهنگی در طول سال تحصیلی در مدارس خود باشند.

وی اعلام کرد: مرحله اول این طرح که به نام «دختران حاج قاسم سلیمانی» مطرح شده است دوره آموزشی ۲ روزه‌ای است که در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیرماه در اردوگاه شهید رجایی جهان‌آباد برگزار خواهد شد. همچنین در روزهای ۱۸ و ۱۹ تیرماه این دوره توانمندسازی و شبکه کردن برای ۱۵۰ نفر از پسران دانش‌آموز تحت عنوان «رویداد نوآوین» صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر همکاری دستگاه‌های دیگر در تحقق این رویداد را شاهد باشیم این توانمندی وجود دارد که گروه‌های ۳۰۰ و ۱۵۰ نفره دختران و پسران را تا ۲ گروه هزار نفره افزایش دهیم.

فعالیت امامان محله در بیش از ۵۰ محله قزوین

وی در موضوع اوقات فراغت عنوان کرد: در بیش از ۵۰ محله شهر قزوین اقدام جدی با محوریت امامان محله در حال انجام است تا هدایت اوقات فراغت نسل جدید را با محوریت جهاد تبیین تحت پوشش قرار دهند.

پورآرین گفت: اقدام دیگر این سازمان تبیین جریان کار دشمن در موضوع کشف حجاب است تا توطئه دشمن برای مردم تبیین شود. ۲ مقوله عفاف و حجاب و کشف حجاب باید از هم تمیز داده شود که تکلیف سازمان در این رابطه آگاه‌سازی و تبیین توطئه دشمن برای عامه مردم و یافتن راهکار مقابله با این موضوع است.

وی با بیان اینکه ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی و موضوع کشف حجاب از برنامه‌های محوری دشمنان است، تصریح کرد: این موضوع در اقدامات مقابله‌ای باید مد نظر قرار گیرد که عده‌ای غفلت زده‌اند اما عده‌ای دیگر اقدامی سازمان یافته انجام می‌دهند که برخورد با هر یک، روش ویژه خود را می‌طلبد که باید با ابزار گفت‌وگو و رسانه و هنر آن‌ها را مرتفع کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از موارد حاکی از ناآگاهی مردم است چون اگر بدانند که در نقشه دشمن بازی می‌کنند قطعاً به اصلاح امور و رفتار خود خواهند پرداخت. بانوان کنشگر عفاف و حجاب در ایام سال به ویژه در اعیاد قربان و غدیر و ماه‌های محرم و صفر در سطح شهر به تبیین مسئله عفاف و حجاب خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی دستگاه گفتمان‌ساز، توانمندساز و آموزش محور است و سازمانی است که نسبت به آن امیدی به اقدام محوری و تأثیرگذاری وجود دارد.

پورآرین در پایان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌دنبال احیای هویت اسلامی محلات با مدیریت امام محله است و مهم است که کنشگران محلات، علاوه بر امر تبیین؛ گره‌گشایی از مشکلات مردم را نیز در اولویت امور خود قرار دهد تا بتوان ادعا کرد محلات صاحب هویت اسلامی دوباره در سطح شهر و استان احیا شده‌اند.

انتهای پیام
captcha