گیلان نیازمند مشوق‌های حمایتی ویژه در حوزه جوانی جمعیت است
کد خبر: 4150219
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

گیلان نیازمند مشوق‌های حمایتی ویژه در حوزه جوانی جمعیت است

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها برای جوانی جمعیت، گفت: دولت با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌های خوبی را در نظر گرفته، برای گیلان با توجه به شرایط خاصی که دارد باید مشوق‌های حمایتی ویژه در نظر بگیریم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، چهارم تیرماه در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با تأکید بر ضرورت بررسی علت ناباروری زوج‌های جوان در استان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن بررسی دلایل ناباروری و افزایش آن، راهکاری‌های علمی برای پیشگیری از این مهم را در آینده بررسی و ارائه کند.

وی با اشاره به موضوع و مسئله کاهش نرخ رشد طرح شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با عنوان چاله جمعیتی در جلسه گذشته، رهایی از سیاه‌چاله جمعیتی در گیلان را نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط استان باید برای جوانی جمعیت برنامه‌ریزی منسجم و هماهنگی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به جایگاه والای خانواده در بینش اسلامی و ایرانی، بر لزوم تبیین و تبلیغ مؤثر در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری تأکید کرد و گفت: فرمانداران و شهرداران استان از همه داشته‌ها و ابزارها از جمله تلویزیون‌های شهری، جرائد، شبکه‌های مجازی محلی و نیز ظرفیت فعالان اجتماعی در ارتباط با جوانی جمعیت و خانواده تبلیغ کنند.

عباسی بیان کرد: کارگروهی متشکل از نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، دفتر امور بانوان و خانواده، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی چگونگی تبلیغات دستگاه‌ها تشکیل شود.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها برای جوانی جمعیت، فرزندآوری و تبلیغات مؤثر در این بخش، بیان کرد: گزارش‌های ارائه شده در این جلسه از جمله برنامه‌های مربوط به سبک زندگی، محله محوری و واسطه‌گری ازدواج اقدامات خوبی است که باید گسترش یابد.

وی با اشاره به شرایط متفاوت استان گیلان در ارتباط با جوانی جمعیت تصریح کرد: همه کارها باید با توجه به مستندات و شناسنامه جمعیتی انجام شود ضمن اینکه پرداختن به موضوع جوانی جمعیت باید متناسب با وضعیت هر شهرستان باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی فرمانداران برای برگزاری جلسات جوانی جمعیت متناسب با موقعیت شهرستان خود، تصریح کرد: فرمانداران باید حداقل یک جلسه با موضوع جوانی جمعیت برگزار کنند و جلسه استانی نیز هر دو روز یک‌بار تشکیل شود. دستگاه‌های نظارتی باید در موضوع سقط جنین عمدی، سختگیری‌های بیشتر و گسترده‌تری داشته باشند.

عباسی با اشاره به موضوع هدایت بیماران به سمت بیمارستان‌های خصوصی و انجام سزارین مادران باردار به جای زایمان طبیعی، بیان کرد: نظارت‌ها در این بخش جدی‌تر باشد ضمن اینکه تولد نوزاد به روش سزارین باید تنها در صورت تشخیص پزشک انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ زبان گیلکی و مادری و تقویت آن در گیلان افزود: فرمانداران و بخشداران در جمع مردم با زبان گیلکی با آنان صحبت کنند، آموزش و پرورش نیز به این مهم توجه داشته باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دولت با اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌های خوبی را در نظر گرفته است، گفت: برای گیلان با توجه به شرایط خاصی که دارد علاوه‌بر حمایت‌های مربوط به فرزندآوری در این قانون باید مشوق‌های دیگری در نظر بگیریم زیرا گیلان نیازمند مشوق‌های حمایتی ویژه در بحث جوانی جمعیت است.

انتهای پیام
captcha