تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از جمله اقدامات عدالت محور دولت است
کد خبر: 4149627
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴

تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از جمله اقدامات عدالت محور دولت است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت سیزدهم در راستای توزیع عادلانه منابع، توجه ویژه‌ای به مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی داشته است، گفت: تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از جمله اقدامات عدالت محور دولت است.

استاندار خراسان‌جنوبی و معاون وزیر نفتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز یکم تیرماه در نشست با معاون وزیر نفت، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه رقم خورده و یکی از این اقدامات احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان است که در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از جمله اقدامات عدالت محور دولت است، افزود: تدوین سند توسعه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه از اقدامات اساسی دولت سیزدهم است که مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی با تصویب هیئت دولت در دوره چهار ساله اجرایی خواهد شد.

وی با گریزی به سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان در سال ۷۸، بیان کرد: اکنون با تصمیم دولت برای این سند پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این سند توسعه تنها مربوط به راه‌های دو شهرستان نهبندان و سربیشه است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به تأمین اعتبار طرح راه آهن خراسان جنوبی از محل تهاتر نفتی در دولت سیزدهم، تصریح کرد: اجرای راه آهن از نهبندان تا بیرجند به صورت کامل از این محل به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که این اقدام مهم در دولت سیزدهم رقم خورده است.

وی بیان کرد: تکمیل باند دوم محور سربیشه - نهبندان به بیرجند نیز از دیگر خواسته‌های مردم بوده که در سند توسعه اجرای آن دنبال شده است. قناعت با اشاره به همراهی و همدلی دستگاه‌های متولی و مردم در مدیریت مصرف گاز در فصل زمستان سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال گذشته با همراهی وزارت نفت و تلاش جهادی و فنی کارکنان شرکت گاز خراسان جنوبی، تأمین گاز با ورود موج سخت سرما به خوبی مدیریت شد که کار ارزشمند، تیمی و جهادی بود.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند و این نشان دهنده پای کار بودن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و توجه ویژه به رفاه مردم است.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعات موثق رسانه‌های غربی، ۶۸ هزار نفر در زمستان سال گذشته در اروپای مدرن و پیشرفته جان خود را از دست داده‌اند، افزود: این در حالی است که اگر در کشور حتی یک نفر براثر سرما فوت می‌کرد، موج منفی رسانه‌ای بر علیه ما طراحی می‌کردند.

قناعت با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک - نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان و تقدیر از معاون وزیر، گفت: این طرح مهم و زیرساختی در هفته دولت سال آینده به بهره‌ برداری برسد تا علاوه بر شمال، از جنوب استان نیز تغذیه گاز داشته باشیم و در بحران سرما دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: خراسان‌جنوبی از جمله مناطق کم برخوردار کشور است؛ به گونه‌ای که از ابتدای دولت سیزدهم تمام وقت خود را برای توسعه زیرساخت‌های این استان گذاشته‌ایم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: گاز به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه و آبادانی در هر منطقه‌ای است چرا که هر اقدام توسعه‌ای و سرمایه گذاری در گرو تأمین زیرساخت گاز است.

قناعت تصریح کرد: پیگیری‌ها برای تغذیه گاز خراسان جنوبی از دشتک زابل به نهبندان را از ابتدای ورود به خراسان جنوبی به جهت نگرانی‌ها انجام داده‌ایم چراکه هر ۱۰ تا ۱۵ سال ورود یک موج جدید سرما را در سطح کشور داریم که در زمستان سال گذشته نیز ما آن را تجربه کردیم.

انتهای پیام
captcha