جذابیت‌های فرهنگی مساجد را برای کودکان ارتقاء بخشیم
کد خبر: 4149470
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

جذابیت‌های فرهنگی مساجد را برای کودکان ارتقاء بخشیم

معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان با تأکید بر ارتقای جذابیت‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد موجب می‌شود تا مساجد محفل و بستری برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی کودکان و نوجوانان شود.

افتتاحیه طرح اوقات فراغت در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان امروز، 31 خردادماه در مراسم افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» از برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد کردستان گفت: امروز حضور در جمع 500 نفری دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح اوقات فراغت مساجد شور و شعف خاصی در من ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه از گذشته‌های دور مسجد کانون نشاط، امید، سازندگی و بالندگی بوده است، افزود: در سنوات اخیر مسجد جایگاه و کارکرد واقعی خود را از دست داده بود که در تلاشیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی کارکرد مساجد را بار دیگر احیا کنیم.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان با تأکید بر ارتقای جذابیت‌های فرهنگی، اجتماعی مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان بیان کرد: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد موجب می‌شود تا مساجد محفل و بستری برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی کودکان و نوجوانان شود.

وی به نقش کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد در تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بستری برای ایجاد و تقویت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

رمضانی با اشاره به اهمیت توجه به زیربنای فرهنگی عقیدتی کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌‍سازان کشور بیان کرد: ساخته شدن این زیربنای فکری در مسجد باعث می‌شود فرزندان ما در آینده انسان‌های موفقی باشند و این امر در آینده منشاء اثر خواهند بود.

وی به توسعه فعالیت‌های اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: اکران فیلم‌های سینمایی در مساجد، بالا بردن ظرفیت‌های مهارت‌آموزی فنی‌و‌حرفه ای، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضاهای فرهنگی و ورزشی استان برای خدمات دهی به بچه‌های مسجد از مهم‌ترین اقدامات ستاد کانون‌های مساجد برای بالا بردن ظرفیت‌های فرهنگی در مساجد است.

بهزاد کیامهر، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مساجد با شعار « مسجد، کانون نشاط» اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه این طرح از ابتدای تابستان آغاز می‌شود، افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهم‌ترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان بیان کرد : طرح قرآنی «مدهامتان»، جشنواره طراحی پوستر، رویدا ملی رویش، طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» از جمله برنامه ها و طرح‌های در دست اجرای غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد سراسر کشور است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مدارس جوار مساجد برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت اشاره کرد و یادآور شد: از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توان به شناخت نیازها، برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان با چشم‌انداز تربیت نیروی مسجدی، برنامه‌ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر آن‌ها به مسجد و فعالیت‌های مسجدی است.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این مراسم چند برنامه فرهنگی - هنری اجرا شد و از چند نفر از بچه‌های مسجد و حافظان قرآن کریم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha