همایش «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» در سمنان برگزار شد
کد خبر: 4148887
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

همایش «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» در سمنان برگزار شد

همایش «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی ٢٠٢٠ محله و بر پایه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سمنان برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، ظهر امروز، 29 خرداد در همایش «حرکت مبارک ۲۰۲۰ محله» در شبستان حرم یحیی ابن موسی الکاظم(ع) سمنان با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی ٢٠٢٠ محله در کشور، اظهار کرد: این طرح بر پایه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در کل کشور دو هزار و ۲۰ محله در طرح توانمندسازی محلات کمتر برخوردار حضور خواهند داشت که در استان ۱۲ محله برای اجرای طرح محرومیت‌زدایی در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه این محلات در هشت شهرستان استان خواهند بود، متذکر شد: احصاء و اولویت‌بندی نیازهای این محلات در دستور کار قرار گرفته است.

هاشمی استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به مشکلات محلات را از دیگر بخش‌های این طرح توانمندسازی برشمرد و افزود: در حاشیه شهر سمنان، نگرانی‌هایی در خصوص حاشیه‌نشینی وجود دارد که تلاش دارد این مسائل را برطرف سازد.

وی بر ضرورت ایجاد ثروت در محلات استان تأکید کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها مانع ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود که در این زمینه عملکرد بسیار خوبی را طی یک و نیم سال اخیر در زمینه اشتغال روستایی استان سمنان شاهد بوده‌ایم.

یادآور می‌شود قبل از این مراسم نمایشگاه  ۲۰۲۰ محله با حضور آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین وزیر کشور در طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی ۲۰۲۰ محلات کشور افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha