خراسان‌جنوبی بالاترین ضریب امنیتی را در کشور داراست
کد خبر: 4148671
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

خراسان‌جنوبی بالاترین ضریب امنیتی را در کشور داراست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در مولفه‌های امنیتی بالاترین ضریب را در خراسان‌جنوبی داشته و امن ترین استان کشور هستیم.

معاونان استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۲۸ خردادماه در شورای اداری خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی پدافند غیر عامل اجرایی شده و رزمایش‌هایی نیز برگزار کردیم اظهار کرد: اداره کل اتباع محاجرین خارجی اقدامات زیادی انجام داده و ۶۸۰ تبلت دانش آموزی و هزار بسته غذایی بین اتباع خارجی در استان توزیع کردیم.

وی افزود: امروز تحت عنوان ایمان و امید یاد شده؛ ایمان و امید برگرفته از سخنرانی رهبری در ۱۴ خردادماه امسال در مرقد امام راحل است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کنترل آسیب‌های اجتماعی و تحکیم تعالی بنیان خانواده در دستور کار است، افزود: دبیرخانه بانک‌های اطلاعاتی را تشکیل داده که طی آن طرح‌هایی به مرحله اجرا رسیدند.

طالبی با بیان اینکه هیات اندیشه ورزی در استان با اهداف شناخت مسائل آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است، گفت: در راستای کنترل آسیب‌های اجتماعی در دو ساله اخیر گرمخانه برای معتادین بی سرپناه را با همت شهرداری تجهیز کردیم تا افراد به صورت‌های مختلف ساماندهی شوند.

وی گفت: راه اندازی ماده مرکز ماده ۱۶ و ماده ۱۵ در دستور کار است و همچنین مرکزی برای کودکان کار راه اندازی کردیم تا کودکان کار جمع آوری شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی از ساماندهی متکدیان خبر داد و گفت: معتادین به مرکز نگهداری تحویل داده می‌شوند؛ از طرفی متاسفانه شاهد پدیده زباله گردی هستیم که با همت شهرداری کار جمع اوری زباله از مبدا در بیرجند در حال انجام است که  طرح آن در شورای شهر مصوب شده است و در حال حاضر در  چند محله شهر به صورت پایلوت در حال انجام است.

طالبی بیان کرد: اعتیاد سرمنشا بسیاری مشکلات است و در این راستا راهکارهایی از قبیل اقدامات پیشگیرانه، مقابله‌ای و کار درمان را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طرح یاری گران زندگی در روستاها در حال اجراست، ادامه داد: تامین جهیزیه به تعداد ۲۵۰۰ عدد برای زوج‌های جوان، توزیع دو هزار بسته معیشتی، توزیع ۵ هزار لوازم بهداشتی و برگزاری جشن‌های گلریزان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دو سال گذشته است.

طالبی با اشاره به قانون عفاف و حجاب گفت: این قانون در خراسان‌جنوبی در حال انجام است و همچنین در مولفه‌های امنیتی بالاترین ضریب را در خراسان‌جنوبی داشته و امن ترین استان کشور هستیم.

انتهای پیام
captcha