نیرنگ دشمنان در مدارس با هوشمندی مدیران نقش بر آب شد
کد خبر: 4148559
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

نیرنگ دشمنان در مدارس با هوشمندی مدیران نقش بر آب شد

مهدی کاظمی با بیان اینکه فتنه‌های دشمن در مدارس، با هوشمندی و تعهد معلمان خنثی شد، گفت: امروز تمرکز دشمن بر روی مدرسه است و پس از ناکامی در تعطیلی مدارس، اقدام به مسمومیت دانش‌آموزان کردند که با درایت و مدیریت مسئولان به‌ویژه مدیران در مدارس نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان که با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مدیران و معلمان، خانواده شهدای فرهنگی شامگاه، 27 خردادماه، در سالن اجتماعات این اداره‌کل در زاهدان برگزار شد، گفت: تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق، بانشاط و پر امید می‌تواند زمینه شکوفایی اسلامی را فراهم آورد و این موضوع از طریق نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش محقق خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برای تربیت نیروی انسانی طبیعتاً باید مدرسه تقویت شود، کانون تحول در نظام آموزشی و مرکز تربیت نیروی انسانی برای شکوفایی اسلامی مدرسه است، اگر مدرسه قوی شود می‌تواند دانش‌آموزان را پر امید و با ایمان تربیت کند، امروز تمرکز دشمن بر روی مدرسه است و پس از ناکامی در تعطیلی مدارس، اقدام به مسمومیت دانش‌آموزان کردند که با درایت و مدیریت مسئولان به‌ویژه مدیران در مدارس نقشه دشمنان نقش بر آب شد.
 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تقویت معلمان زمینه‌ساز تقویت و امید دانش‌آموزان است، آنها باید نسبت به آینده خود و کشور تصویری روشن داشته باشند و این مهم با توانمندی و ارتقای مهارت‌های مختلف در دانش‌آموزان تقویت می‌شود، در کنار علم‌آموزی باید مهارت‌های مختلف را به دانش‌آموزان یاد دهیم، مهارت‌های نرم برای ورود به زندگی و مهارت‌های سخت برای ورود به شغل، با مهارت‌آموزی می‌توان زمینه تقویت، امید و نشاط را در دانش‌آموزان را فراهم کنیم.
 
کاظمی گفت: تقویت آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت باید در کشور دنبال شود، این مهم دغدغه مقام معظم رهبری در ۳۴ سال گذشته بوده و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم، اقداماتی در موضوعات مختلف به برکت استقرار دولت محقق شده یکی از این اقدامات موضوع بازگشایی مدارس بود، رتبه‌بندی معلمان یکی دیگر از توفیقات دولت است اگرچه شاید اشکالاتی در طرح وجود داشته باشد ولی آنچه مهم است اینکه دولت اراده کرد و رتبه‌بندی را با هدف ارتقای نظام تعلیم و تربیت و ارتقای آموزش و پرورش اجرایی کرد.
 
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به تنهایی زمینه‌ساز اجرای سند تحول بنیادین نیست و نمی‌تواند انجام دهد، رهبر انقلاب تأکید داشتند همه دستگاه‌ها باید پای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین بیایند.
 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه همه افراد جبهه فرهنگی افسران جهاد تبیین هستند، گفت: این استان پاره تن نظام و پاره تن ایران بزرگ است و افتخار می‌کنیم هیچ‌گاه شعار تجزیه طلبی در این منطقه با وجود تلاش دشمنان نداشته‌ایم.
 
رضا شریفی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز اظهار کرد: قوم بلوچ ایرانی‌ترین قوم این جغرافیا است و افتخار به ایرانی بودن خود می‌کند، ما برای ادامه مسیر توسعه و جهشی که در سیستان‌وبلوچستان رقم خورده بنا داریم واژه محرومیت و ناامنی در استان و به تبع آن کشور را ریشه‌کن کنیم و این خواسته به جا و شدنی است.
 
وی ادامه داد: دانش‌آموزان ما در معرض تهاجم قرار دارند اگر نبود بصیرت شما در جبهه فرهنگی و تعلیم و تربیت قطعاً ابهام در ذهن فرزندان ما می‌ماند و این گره ذهنی تبدیل به یک بغض، کینه و نفرت می‌شد، خدا را شاکریم که در فضایی زندگی می‌کنیم که این بصیرت، هم‌افزایی و تعامل وجود دارد، با وجود تمام توطئه دشمنان، آموزش و پرورش توانست فضای ملتهب را با بصیرت و به درستی مدیریت کند.
 
شریفی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایمان و امید ۲ کلید واژه مهم هستند، افزود: هر  دو کلیدواژه در دستور کار مهندسی معکوس دشمنان قرار دارد، نا امیدی، یاس، بی‌اعتمادی، عدم رضایت و القای این انگاره از سوی امپراتوری رسانه‌ای دشمن که نظام جمهوری اسلامی قابلیت حکمرانی ندارد، افزون بر آن مهندسی معکوس مزیت‌های نظام و انقلاب، ایجاد شکاف‌های قومی و مذهبی، تحریک گسل‌های قومی و مذهبی به‌ویژه در جغرافیای اجتماعی سیستان‌وبلوچستان همه از اقداماتی است که دشمن خیلی تلاش کرد اما دچار خطای محاسباتی شد و نتوانست به اهداف شوم خود دست یابد.
 
گفتنی‌ است، در این جلسه از زحمات «حسنعلی میرعبدی» قدردانی شد و «حسن بروشکی» به‌عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان معرفی شد.
انتهای پیام
captcha