پیگیر افزایش بودجه زیارت هستیم
کد خبر: 4148280
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
نماینده مردم مشهد در مجلس:

پیگیر افزایش بودجه زیارت هستیم

فاطمه رحمانی گفت: در لایحه دولت مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت آورده شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و با پیگیری کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد، اما همچنان پیگیر هستیم و قول‌هایی داده شده تا کمک‌های دیگری را دریافت کنیم.

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامیفاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات در نظر گرفته شده در روابط ایران و عربستان گفت: از سرگیری روابط میان ایران و عربستان، دغدغه دو کشور است تا فرصت‌های از دست رفته را جبران کنند و  اگرچه این موضوعی نیست که بتوان با سرعت انجام داد، اما جهت‌گیری و اراده دو طرف بر این است که امور را تسهیل کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به ایام حج تمتع، گزارش‌ها حاکی است که این کشور تمام تلاش خود را برای برنامه‌ریزی جهت برخورداری از امکانات مناسب دارد، متقابلاً ما نیز در کشور همین تلاش را داریم.

رحمانی در خصوص بودجه ملی زیارت گفت: با تلاش‌های انجام شده در سال گذشته، ردیف بودجه ذیل تبصره 14به زیارت اختصاص یافت، اما چون به یارانه معیشتی تعلق گرفت، هزینه‌کرد مشخصی دارد. در لایحه دولت مبلغی حدود 100 میلیارد تومان برای کارگروه ملی زیارت آورده شده بود که بسیار اندک و ناچیز بود و با پیگیری کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ 100 میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده شد، اما همچنان پیگیر هستیم و قول‌هایی داده شده تا کمک‌های دیگری را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله حجاب یک مقوله فرهنگی است ادامه داد: اما اکنون ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و امنیتی یافته است و آنچه ما به‌دنبال آن هستیم این است که در عین برخورد با هنجارشکنان سازمان‌یافته، بررسی زوایای اجتماعی و فرهنگی این مسئله نیز اهمیت ویژه دارد و اگر افت و خیزی در این مسئله وجود دارد به این دلیل است که به‌دنبال تدوین طرح جامعی در بردارنده تمامی زوایای این مقوله هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چه نقدی را بر مجلس وارد می‌دانید که اگر مرتفع شود، کارایی بیشتر و بهتری خواهد داشت، گفت: مجلس نمایانگر جامعه و نیازمند تخصص‌های گوناگون در حیطه‌های مختلف است، وجود کمیسیون‌های مختلف اقتصادی، آموزش، بهداشت و درمان و ...  نشان از ترکیب افراد متخصص در مجلس است، اما نقد کلی که بر مجلس این دوره و دیگر دوره‌ها وجود دارد، این است که بیشتر به بحث تقنین پرداخته تا نظارت بهتر و بیشتری صورت گیرد، در واقع می‌توان گفت نظارت اثربخش، کاستی مجلس است.

انتهای پیام
captcha