حمایت از مؤسسات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن تأثیرگذار است
کد خبر: 4147971
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲

حمایت از مؤسسات قرآنی در ترویج فرهنگ قرآن تأثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هدف ما تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن و باورهای دینی بوده است لذا سعی ما براین است که با حمایت مؤسسات قرآنی و فرهنگی شاهد مردمی شدن کارها در جامعه باشیم.

محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد رعیت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در نخستین طرح بزرگ قرآنی «همیار قرآن» که روز گذشته، ۲۴ خرداد در دانشگاه شمس گنبدکاووس برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از میهمانان حاضر در جلسه گفت: گام برداشتن در مسیر قرآن و عترت بی شک انسان را در مسائل مختلف زندگی یاری خواهد کرد لذا هر چه داریم به برکت و نور قرآن بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عمل به دستورات قرآن را سر لوحه کار خود قرار داده است، گفت: در سال گذشته حدود یک سوم اعتبارات تخصیص داده شده وزارت ارشاد به استان برای ترویج امر قرآنی اختصاص یافته که بالحمدالله اقدامات خوبی توسط مؤسسات و گروه‌های مردمی در امر ترویج فعالیت‌های قرآنی رقم خورده است.

رعیت با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از مؤسسات و طرح های قرآنی را وظیفه ذاتی خود می‌داند، ادامه داد: هدف ما تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن و باورهای دینی بوده است لذا سعی ما بر این است که با حمایت مؤسسات قرآنی و فرهنگی شاهد مردمی شدن کارها در جامعه باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان از بهره‌مندی دریافت مجوز مؤسسه قرآن و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد به قرآن دوستان خبر داد و گفت: یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد متمرکز نشدن فعالیت قرآنی در مراکز در استانها بوده است لذا سعی داریم از همه فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌های مختلف و روستا و محلات حمایت کرده و در این راستا مؤسسات دارای مجوز در اولویت ما قرار دارند.

رعیت با بیان اینکه در حال حاضر نیاز جدی داریم که در صحنه جامعه بر اساس قرآن و عترت برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم، گفت: کوشش شود در عرصه فعالیت‌های قرآنی تنها نگاه‌ها به آموزش قرآن نباشد بلکه نگاه‌ها به آموزش سبک زندگی قرآنی در پرتو فهم قرآن باشد.

در پایان جلسه از همیاران قرآنی نخستین طرح بزرگ قرآنی توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین استانی تقدیر و تجلیل شد‌.

انتهای پیام
captcha