زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی در کرمانشاه اعلام شد
کد خبر: 4147858
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی در کرمانشاه اعلام شد

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اعلام زمان برگزاری مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی در استان، گفت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از ۲۵ خردادماه آغاز می‌شود و مرحله نهایی این مسابقات آذرماه برگزار خواهد شد.

اعلام زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی در کرمانشاه

ساحل سهیلی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: ثبت‌نام در رشته‌های معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شته‌های (ترجمه سوره‌های یاسین و رحمن، معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه) تا ۳۱ خرداد ادامه دارد.

وی افزود: این مسابقات در مراحل شهرستانی، استانی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود که مرحله شهرستانی این مسابقات از ۲۵ خرداد آغاز خواهد شد همچنین مرحله استانی این دوره از اول مرداد برگزار و مرحله نیمه نهایی آن در مهرماه برگزار می‌شود. مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن مسابقات آذرماه برگزار خواهد شد.

سهیلی از شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی مسابقات جمهوری اسلامی ایران www.quraniran.ir مراجعه کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه به اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی مسابقات آوایی در اسلام‌آبادغرب و دالاهو ۲۲ تیرماه در رشته‌های «حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی» برگزار خواهد شد که محل برگزاری مسابقات در بخش بانوان مؤسسه میراث ماندگار و در بخش آقایان مسجد پیامبر اعظم(ص) است.

وی با یادآور رشته‌های مسابقات سراسری قرآن به معارف قرآن کریم (تفسیر)، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه سوره‌های یس و الرحمن) اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات در رشته‌های معارفی از ۲۹ تیرماه آغاز می‌شود.

سهیلی اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی در پاوه از ۲۹ خردادماه آغاز می‌شود و محل برگزاری مسابقات سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تصریح کرد: مسابقات سراسری قرآن در مرحله شهرستانی در کنگاور، صحنه و هرسین ۱۸ تیرماه به میزبانی شهرستان صحنه برگزار می‌شود که محل برگزاری مسابقات ویژه بانوان در مجتمع چهارباغ صحنه و در بخش آقایان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان خواهد بود.

وی یادآور شد: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در سنقر ۲۰ تیرماه در دو بخش بانوان و آقایان در بقعه امامزاده احمد(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

سهیلی افزود: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ۲۵ تیرماه به میزبانی سرپل‌ذهاب و در بخش بانوان در حسینیه دفتر امام جمعه شهرستان و در بخش آقایان در بقعه احد ابن اسحاق(ره) برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه و ماهیدشت در دو بخش بانوان و آقایان در روز‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیرماه در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha