موزه صنایع‌دستی اردبیل افتتاح شد
کد خبر: 4147504
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

موزه صنایع‌دستی اردبیل افتتاح شد

موزه صنایع‌دستی اردبیل هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی و با حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد.

موزه صنایع‌دستی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، موزه صنایع‌دستی اردبیل، ۲۲ خرداد ماه و هم‌زمان با هفته صنایع‌دستی، با حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد. مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در مراسم افتتاح این موزه گفت: امسال اردبیل پایتخت کشور‌های عضو اکو است و افتتاح موزه صنایع‌دستی در این سال ظرفیتی برای جهانی شدن صنایع‌دستی این استان به‌شمار می‌رود.

جلالی تاکید کرد: موزه‌ها به ویژه موزه‌های صنایع‌دستی باید پویا بوده و محلی برای آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی باشند که موزه اردبیل می‌تواند در این مورد نمونه‌ای پیشرو باشد. وی افزود: به اذعان کارشناسان پربازده‌ترین صنایع‌دستی کشور در اردبیل تولید می‌شود، صنایع دستی اردبیل هویت فرهنگی منطقه را روایت می‌کند و در این مورد در سطح کشور منحصر به‌فرد است. جلالی ادامه داد: امیدوارم با ایجاد چنین موزه‌هایی بتوانیم در حوزه‌های مختلف آموزش، تولید و فروش تحول داشته باشیم و از تمامی ظرفیت‌های صنایع‌دستی در جای جای کشور استفاده کنیم.

گفتنی است با مراسم افتتاحیه موزه صنایع‌دستی، نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در محل صحن قیزیل‌باشلار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی افتتاح شد و تا ۲۶ خرداد برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام
captcha