ایمان و امید دانش‌آموزان را تقویت کنیم
کد خبر: 4147193
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

ایمان و امید دانش‌آموزان را تقویت کنیم

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با تأکید بر استفاده از ظرفیت کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و اندیشمندان آن گفت: روحیه ایمان و امید نباید از دل دانش‌آموزان بیرون رود و این امر با هم‌اندیشی اندیشمندان دینی و علمی ممکن است.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیسیدعلیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در راستای توجه به دینداری در محیط آموزشی، تقویت بنیه اعتقادی، بصیرتی، معرفتی و شناختی دانش‌آموزان در مدارس، کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شکل گرفته است، گفت: نهاد آموزش و پرورش و مسئله تعلیم و تربیت با تمام بخش‌های جامعه در ارتباط بوده و جامعه روحانیت و نخبگان تعلیم و تربیت باید به هم‌افزایی در این خصوص بپردازند.

وی با بیان اینکه اگر این هم‌افزایی شکل بگیرد تربیت دینی مؤثرتر خواهد بود، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف کمیته این است که از ظرفیت حوزه‌های علمیه، دستگاه‌ها و نهادهای تبلیغی  استفاده کرده تا به هویت‌بخشی فرزندان خود کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سه عامل علم‌آموزی، تجربه عملی آثار و نتایج ایمان و ایجاد پیوند عاطفی بین عابد و معبود به‌عنوان راهکارهای مؤثر در تحقق و تقویت ایمان هستند، افزود: حقیقت ایمان از باور قلبی و معرفت یقینی نشئت می‌گیرد، اما پیوند عمیقی با علم و شناخت دارد.

وی بیان کرد: تحقق اهداف سند تحول و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب به‌منظور تمدن‌سازی نوین اسلامی، زمینه‌ساز ایجاد روحیه امید در دانش‌آموزان بوده و در واقع نباید امید را با تصورات فریبنده اشتباه گرفت که در این راه با توجه به کمیته همکاری مشترک آموزش و پرورش و حوزه علمیه می‌توان راه‌های جدیدی برای این نوع تربیت گشود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امروز دشمن کودکان، نوجوانان و جوانان را مورد حمله قرار داده تا با تسخیر فکر و ذهنشان امید و ایمان را از آنان بگیرد، ادامه داد: دشمن با در دست گرفتن فضای مجازی و تولید محتواهای ضد فرهنگی و ضد دینی در کنار برجسته‌سازی مشکلات، سعی دارد ایمان و امید را در دل جوان ایرانی از بین ببرد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: روحیه ایمان و امید نباید از دل دانش‌آموزان بیرون رود و این امر با هم‌اندیشی اندیشمندان دینی و علمی ممکن است که در قالب کمیته مشترک به آن خواهیم رسید.

انتهای پیام
captcha