اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در بیش از 100 کانون مساجد خراسان‌‌شمالی
کد خبر: 4146920
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در بیش از 100 کانون مساجد خراسان‌‌شمالی

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی از راه اندازی پایگاه‌های اجرای طرح اوقات فراغت در بیش از 100 کانون در ایام تابستان خبر داد.

اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در بیش از 100 کانون مساجد خراسان‌‌شمالیحجت‌الاسلام حبیب پاکدامن، مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: برنامه‌های رسمی اوقات فراغت تعطیلات تابستانی از ابتدای تیر ماه در سطح بیش از 100 پایگاه اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان  آغاز می‌شود.

وی افزود: 385 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان فعالیت دارد و در سامانه ثبت فعالیت‌های کانون، بچه‌های مسجد ثبت شده که انتظار می‌رود پس از پایان امتحانات دانش آموزان به تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در این کانون‌ها افزوده شود.

وی با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری با مشارکت و مدیریت روحانیان مبلغ برگزار خواهد شد، گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در زمینه‌های احکام، روخوانی و جزء خوانی قرآن، سبک زندگی اسلامی، هنری، علمی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، ورزشی و مذهبی برنامه‌ریزی‌شده و از ظرفیت‌های کانون‌های مساجد برای پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های در این ایام با عنوان «مسجد، کانون نشاط» برنامه ریزی و اجرا می‌شود، گفت: از علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت در محل پایگاه دبیرخانه دائمی اوقات فراغت دبیرخانه کانون مساجد با رویکرد مهارت‌آموزی کارکردهای مساجد ازجمله مکبّری، مؤذن و مداحی ثبت‌نام می‌شود.

پاکدامن تصریح کرد: شناخت نیازها، برنامه ریزی برای جذب و گرایش هرچه بیشتر  نوجوانان و جوانان به مسجد و فعالیت‌های مسجدی و برنامه‌ریزی دقیق برای بهینه‌سازی اوقات فراغت آن‌ها با چشم انداز  تربیت نیروی انقلابی و مسجدی، از مهم‌ترین اولویت‌های کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد است.

انتهای پیام
captcha