طرح‌های نهضت پیشرفت بانوان متناسب با نیاز امروز جامعه است
کد خبر: 4146279
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

طرح‌های نهضت پیشرفت بانوان متناسب با نیاز امروز جامعه است

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه طرح‌هایی که در قالب نهضت پیشرفت بانوان تدوین شده، متناسب با نیاز امروز جامعه است، گفت: شبکه نهضت پیشرفت بانوان باید بتواند ظرفیت بانوان انقلابی را دور خود جمع کند.

نشست اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی امروز، 17 خردادماه در نشست با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار کرد: طرح‌هایی که در قالب نهضت پیشرفت بانوان پیگیری می‌شود، متناسب با نیاز امروز جامعه است.

وی افزود: تاکنون در تلاش بودیم که الگوهای موفق منجر به نتیجه شود که در این زمینه هم برنامه‌هایی مانند حرف آورد، رفیقانه، مهرواره بانور و دختران حاج قاسم با توجه به اینکه از جنس کنشگری زنانه بوده، موضوعیت داشته است و در مسیر نهضت پیشرفت برگزار شد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر جدی گرفتن بحث کمیت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها، اضافه کرد: در نهضت پیشرفت بانوان توسعه شبکه کنشگری بانوان موضوعیت دارد. در واقع به‌دنبال این هستیم غیر از اقشار اثرگذار فعلی در جهاد تبیین، طیف جدیدی به شبکه کنشگری بانوان اضافه کنیم که بحث حرف آورد و محله همدل در این راستا است.

سعیدی‌نژاد با بیان اینکه در فضای تبیین، فهم اقتضائات امروز دختران موضوعیت دارد، تصریح کرد: سند مکتوب در این حوزه آماده شده و نمونه کار فرهنگی مؤثر در این زمینه هویت بخشی به رفاقت در رفیقانه و توسعه کنشگری دختران از طریق طرح دختران پیشرو یا دختران حاج قاسم است که دختران پیشرو درواقع عامه دختران را هدف گرفته و یک جنس کنشگری مؤثر را توسط دختران در مدرسه و محله رقم می‌زند. برای نمونه در قالب طرح «فردامون» می‌خواهیم بدانیم رؤیای دختران چیست و چه آینده‌ای برای خود متصور هستند؟ در طراحی‌ها سعی شده جامعیت نگاه و فهم جامعه جدی گرفته شود. در مجموع طرح‌ها و برنامه‌های خوبی رقم خورده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به اقتضائات فرهنگی و جدی گرفتن بحث بانوان در جبهه انقلاب، انتظارات بالاتری از ستادها داریم. از جمله اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از مخاطب خود را که طیف دانش‌آموزی هستند جذب کنیم و حداقل ۱۰ درصد آنها را هدف بگیریم. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در ساز و کارهای ارتباطی طراحی‌های دقیق داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در بسیاری از اتفاقات نباید مستقیم ورود کنیم و شبکه نهضت پیشرفت بانوان باید بتواند ظرفیت بانوان انقلابی را دور خود جمع کند. این اقدامات با تلاش مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناس بانوان و مسئول ستاد پیشرفت و دیگر اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان در توجیه افراد و به میدان آوردن ظرفیت‌ها نتیجه‌بخش خواهد بود.

سعیدی‌نژاد با اشاره به طرح‌های موفق که از سوی نهضت پیشرفت بانوان اجرا شده است، گفت: نهضت پیشرفت بانوان امروز ثمراتی در میدان محقق کرده و بسیاری از نهادها و دستگاه‌های فرهنگی در اجرای برنامه‌ها از ستاد تقاضای همکاری دارند. امسال باید اهداف بلندتری را که شکل‌گیری جبهه واحد فرهنگی است در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: ایجاد عرصه برای نقش‌آفرینی و هویت بخشی در فضای بانوان و اینکه نهضت پیشرفت بانوان، مخاطب را کنشگر می‌بیند از حلقه‌های مفقوده در جامعه است. ما در نهضت پیشرفت بانوان صرفاً به بحث‌های محتوایی در مخاطبین مذهبی بسنده نکردیم و در فضای اندیشه‌ای عموم بانوان حرف برای گفتن داریم. اینکه یک بانو در محله یا خانواده اثرگذار باشد یکی از تأثیرگذاری مهم ظرفیت زنانه در الگوی سوم است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: همچنین در حوزه فعالیت‌هایمان در مقام سخن نماندیم و میدان برای کنشگری فراهم شد که از جمله اقدامات می‌توان به دوره‌های پله‌کانی حرف آورد، مدرسه تبیین و سامانه‌ها و زیرساخت‌ها برای جذب ظرفیت مردمی و ایجاد میدان برای کنشگری افراد اشاره کرد. باید قدر این جریان مردمی که البته با حداقل هزینه‌ها شکل پیدا کرده را بدانیم. امیدواریم مجموعه اقدامات و برنامه‌ها خوب پیش برود و ستاد خود را در فضای فرهنگی مؤثر نشان دهد.

سعیدی‌نژاد در پایان گفت: ستادهای شهرستانی خوبی داریم حتی در برخی شهرستان‌ها از ستاد استان قوی‌تر عمل می‌کنند. ما نگاه کارمندی به این مجموعه نداریم و قرار نیست ساختار اداری رقم بزنیم. این جریان مردمی باید حفظ شود و جریان حمایت و هویت بخشی خود را از نیروهای دغدغه‌مند در قالب حمایت‌های محتوایی و خدمات عمومی در قالب کارت تفریح ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha