تکمیل زیرساخت‌ها در مرز باشماق برای عبور ۳۰۰ هزار زائر
کد خبر: 4146019
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
معاون وزیر کشور تأکید کرد؛

تکمیل زیرساخت‌ها در مرز باشماق برای عبور ۳۰۰ هزار زائر

میراحمدی در سومین نشست ستاد اربعین کردستان گفت: باید زیرساخت‌ها برای عبور ۳۰۰ هزار زائر از مرز باشماق ایجاد شود، چراکه در سال‌های بعد استقبال از این مرز بیشتر خواهد شد.

سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور دیروز، 15 خردادماه در سومین نشست ستاد اربعین کردستان، گفت: با توجه به آشنایی مردم با مرز باشماق در سال گذشته و رضایتمندی نسبی زائران و پیش‌بینی گرمای بیشتر هوا، به احتمال زیاد امسال جمعیت قابل توجهی زائر اربعین از مرز باشماق عبور خواهند کرد.

وی ایجاد زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین را عملیاتی عظیم و بی‌نظیر دانست و افزود: این اقدامات باید قبل از آغاز سفر و راهپیمایی اربعین انجام شود.

معاون وزیر کشور بر ضرورت انجام پروژه‌های اولویت‌دار توسط دستگاه‌های مرتبط تأکید و بیان کرد: باید زیرساخت‌ها برای عبور ۳۰۰ هزار زائر از مرز باشماق ایجاد شود؛ چراکه در سال‌های بعد استقبال از این مرز بیشتر خواهد شد.

وی خواستار برگزاری جلسات ستاد استانی اربعین به صورت مستمر و پیگیری پیشرفت‌های اجرای زیرساخت‌ها توسط استاندار کردستان شد و افزود: رهبر معظم انقلاب و دولت به موضوع اربعین توجه ویژه‌ای دارند.

میراحمدی با بیان اینکه به اربعین و دستاوردهای فرهنگی آن بیش از گذشته نیاز داریم، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در جهت ارتقای فرهنگ دینی مردم می‌تواند تحول ایجاد کند موضوع اربعین حسینی است.

وی تأکید کرد: اهل سنت و تشیع علاقه خاصی به مسئله دین، تقوا و زندگی مؤمنانه دارند؛ چرا که کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، دچار تحولات بزرگی می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، اتحاد و همدلی اهل سنت و اهل تشیع و امتزاج اقوام و مذاهب را از برکات اربعین نام برد و یادآور شد: مدیران در سطح استان و در دوره مسئولیت خود باید تلاش کنند تا یک اربعین به یاد ماندنی را رقم بزنند.

یادآور می‌شود؛ در این نشست تمامی اقدامات انجام شده و نیازمندی‌های استان در تأمین زیرساخت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha