پیوند بین نظام امامت و امت از ابعاد سیاسی امام (ره) بود + فیلم
کد خبر: 4145762
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان:

پیوند بین نظام امامت و امت از ابعاد سیاسی امام (ره) بود + فیلم

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان با بیان پیوند بین نظام امامت و امت از ابعاد سیاسی امام (ره) بود، گفت: چنانچه بزرگترین رهبر الهی بین مردم باشد و مردم این ظرفیت را شناسایی نکنند طبیعتاً دین مظلوم واقع خواهد شد که در طول تاریخ مصداق آن وجود داشته است.

حجت الاسلام طاهری مسئول حوزه علمیه امام صادق ع گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری، مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان در نشست تخصصی «امام(ره) احیاگر هویت اسلامی و همبستگی اجتماعی» که روز گذشته‌، ۱۳ خرداد در تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز امام خمینی(ره) این بود که توانست قلوب مردم ستمدیده از نظام شاهنشاهی را تسخیر و آنها را به حرکت درآورد.

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان با بیان اینکه جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی تعبیری از امامت و امت است، افزود: ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وقتی بنا شد برای تعیین نوع نظام حاکم بر کشور رفراندوم شود نظرات مختلفی بیان شد ولی حضرت امام(ره) فرمودند:«جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» و مردم به همین نظر امام رای قاطع دادند.

حجت‌الاسلام طاهری دموکراسی، لیبرالیسم و سکولاریسم را از ویژگی‌های حکومت‌های غربی دانست و گفت: دموکراسی به معنای حکومت مردم بر مردم این ایراد را دارد که خواست مردم بر خواست خدا مقدم است ولی جمهوری اسلامی یعنی حکومت خدا بر مردم و در جایی که خواست مردم با خواست خدا تعارض پیدا کند، خواست خدا حاکم است و این همان معنای مردم سالاری دینی یا حکومت مردم بر مردم بر مبنای دین است.

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان ابعاد سیاسی امام خمینی(ره) متنوع است آنچه باید مدنظر مسئولان باشد پیوند بین نظام امامت و امت است، گفت: چنانچه بزرگترین رهبر الهی بین مردم باشد و مردم این ظرفیت را شناسایی نکنند طبیعتاً دین مظلوم واقع خواهد شد که در طول تاریخ مصداق آن وجود داشته است.

وی گفت: نظام مبتنی بر لیبرالیسم، ظاهرا آزادی مطلق را ترویج می‌کنند ولی ما معتقدیم خواستهای انسان نامحدود و ظرفیت‌هاو امکانات محدود است از این رو باید قانون حاکم باشد تا خواسته های نامحدود انسان تعدیل یابد.

انتهای پیام
captcha