تشکیل کارویژه روابط عمومی‌های خراسان‌جنوبی برای انعکاس خدمات دولت
کد خبر: 4145450
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

تشکیل کارویژه روابط عمومی‌های خراسان‌جنوبی برای انعکاس خدمات دولت

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روابط عمومی گفت: اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و خدمات دستگاه‌های اجرایی، کارویژه روابط عمومی‌ها در سال جاری است.

محمود مقامی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روابط عمومیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، محمود مقامی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی در امور روابط عمومی، امروز 13 خردادماه در ارتباط وبیناری با مدیران روابط عمومی‌های فرمانداری‌های شهرستان‌های 11 گانه استان، اظهار کرد: امسال را به صورت ویژه از سوی استاندار مأموریت پیدا کردیم که در حوزه اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و به ویژه کارویژه‌هایی که فرمانداران و مدیران کل در سطح شهرها و روستاها پیگیری می‌‌کنند مورد بررسی قرار بگیرد و انعکاس هنرمندانه و جامعی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی در ابتدای امسال در شورای اداری 6 راهبرد را در حوزه مسائل کلان استان برای مدیران دستگاه‌های اجرایی مشخص کردند، افزود: در کنار این راهبردها، اطلاع رسانی به عنوان راهبرد فوری و ویژه مشخص شد.

به گفته مقامی؛ بر حسب تأکیدات استاندار در حوزه اطلاع‌رسانی از همه دستگاه‌های اجرایی خواستیم حلقه مشورتی برای مجموعه خود راه‌اندازی کنند که اولین جلسه دستگاه‌های اجرایی پیرامون بحث اینکه چه کاری انجام دهیم که برای اطلاع رسانی آن مجموعه و دستگاه اتفاق مثبتی رقم بخورد و بتوانیم در حوزه امیدآفرینی مردم هم گام‌های مؤثری برداریم، برگزار شده است.

وی با بیان اینکه گزارش این جلسات در دو مقطع زمانی به استاندار خراسان جنوبی ارائه شد که ایشان هم رضایت کامل داشتند، افزود: امسال برای اولین بار مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی سنگ تمام گذاشتند و ما توانستیم در بحث هفته روابط‌ عمومی‌ها کار ویژه جدیدی را در حوزه اطلاع رسانی تعریف کنیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

مشاور استاندار در امور روابط عمومی با اشاره به لزوم احیا و هویت جدید روابط عمومی‌ها دستگاه ‌های اجرایی شهرستان ها و سازماندهی آنان در سال جاری، بیان کرد: در همین راستا الحمدالله شاهد هستیم که با برگزاری گردهمایی روابط عمومی‌ها در شهرستان‌ها، رویش خوبی در حوزه اطلاع‌رسانی در شهرستان‌ها رقم خورده است.

وی با بیان اینکه حوزه اطلاع رسانی روابط عمومی‌ها و سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات از جمله موضوعاتی است که در سامانه ارزیابی عملکرد فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مجموعه روابط عمومی مؤثر است، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در هفته دولت طعم شیرین زحمت‌هایی که یکایک شما می‌کشید را احساس کنیم و گام مؤثر و مفیدی را برای حوزه دولت برداریم.

مقامی با تأکید بر لزوم بازنگری شبکه اطلاع رسانی، گفت: در حال حاضر بستر انتشار اقدامات فرمانداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در حوزه صدا و سیما، کانال‌های شهرستانی و کانال فرمانداری‌هاست اما آنگونه که باید، ضریب نفوذ این اطلاع‌رسانی در بخش اقشار مختلف مردم رقم نخورده است.

مشاور استاندار به سفر به شهرستان بشرویه و انتقاد امام جمعه از ضعف و عدم فراگیری حوزه اطلاع رسانی خدمات دولت سیزدهم به مردم اشاره و تصریح کرد: در همین راستا با اقدامی جهادی لیستی از روستاهای هدف تهیه خواهد شد و با هماهنگی بخشداران و دهیاران کانال اطلاع‌رسانی مرکزی جامع درهر شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

وی از روابط عمومی‌ها خواست: طی یک هفته آینده جامعه هدف در حوزه اقشار، اصناف، بازاریان، کشاورزان، تولید کنندگان و روستاییان را مشخص کنند تا کانال اطلاع‌رسانی جامع هر شهرستان شکل بگیرد.

مقامی به پروژه‌های سفر رئیس جمهور و استاندار اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقاتی که باعث شد اولین سفر دور دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی رقم بخورد موضوع پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور بود که از این حیث استان خراسان جنوبی رتبه اول را داشت.

مشاور استاندار با بیان اینکه مصوبات سفر رئیس جمهور بسیار برای مردم ملموس نیست، افزود: در همین راستا تا هفته دولت با محوریت مصوبات سفر رئیس جمهور ومصوبات سفر استاندار باید یک مستند گزارشی، تصویری و خبری تهیه و اطلاع رسانی عمومی شود.

وی بیان کرد: این یادآوری و تکرار آن ضمن اینکه ارائه گزارش عملکرد مدیران شهرستانی به مردم است موجب افزایش اعتماد، انعکاس روحیه همدلی مدیران شهرستانی برای سرعت بخشیدن به امور و امیدآفرینی در سطح جامعه می‌شود.

مقامی با اشاره به اهمیت حکمرانی بخش اطلاع‌رسانی حوزه دولت درشهرستان، درخواست کرد: روابط عمومی‌ها بر اساس اقتضائات حوزه شهرستانی خود یک برنامه شش ماهه تعریف و انتظارات خود از مجموعه صدا وسیما، مطبوعات مرکز استان و مطبوعات محلی و مجموعه استانداری را بیان کنند.         

مردم باید طعم شیرین خدمات‌رسانی را احساس کنند                                                                                                             

مشاور استاندار با بیان اینکه مردم باید طعم شیرین فعال بودن واحدهای تولیدی شهرستان‌ها را احساس کنند، افزود: با توجه به شعار سال 1402 و کارویژه‌های استاندار که در حوزه معاونت اقتصادی و امور عمرانی برای رفع موانع تولید پیگیری می‌شود باید روابط عمومی‌ها برای آن برنامه تعریف کنند که در حوزه رشد تولید در چه وضعیتی قرار داریم.

وی درخواست کرد: اگر واحد تولیدی تعطیل است و امکان آن وجود دارد که در سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی مورد بازدید قرار بگیرد، اعلام شود.

مقامی بر لزوم ارتباط بر مردم تأکید کرد و گفت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مساجد و در بین مردم حضور دارند اما آنطور که باید اطلاع رسانی نمی‌شود البته شاید خبر و عکس آن منتشر شود اما نیاز است که نوع روایت ملاقات‌های مردمی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و میز خدمت را تغییر دهیم و به شکلی رقم بزنیم که از حالت روتین و کلیشه‌ای خارج شود تا مردم احساس کنند هر لحظه‌ای که اراده می‌کنند در هر قسمتی از شهر یا روستا می‌توانند با فرماندار، بخشدار و مدیران صحبت کنند و ببینند که آنها مشغول کار و تلاش هستند.

وی به نهضت ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: استان خراسان‌جنوبی از حیث واگذاری زمین رتبه اول و از حیث پیگیری موضوع رتبه سوم کشوری را دارد و در سال 1401 اتفاق مبارکی رقم خورد که با کار تیمی که شاهد هستیم این امتیاز برای استان ما ذخیره شد که درخواست می‌شود در شهرستان‌ها با همکاری اداره راه و شهرسازی و هدایتگری فرمانداران هر دو هفته یا حداقل به صورت ماهانه روایتی از وضعیت پیشرفت نهضت ملی مسکن ارائه شود.

انتهای پیام
captcha