آغاز فرآیند تحویل بار زائران حج تمتع خراسان
کد خبر: 4145218
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

آغاز فرآیند تحویل بار زائران حج تمتع خراسان

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی از آغاز فرآیند تحویل بار زائران حج تمتع 1402 از صبح امروز در فرودگاه شهیدهاشمی نژاد آغاز شده است.

حج تمتعجواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: اولین گروه حجاج خراسان شمالی و خراسان رضوی از 13 خرداد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی افزود: بر این اساس فرآیند اولین روز تحویل بار زائران حج تمتع ۱۴۰۲ از صبح امروز ۱۱ خردادماه در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد آغاز شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی سازمان حج و زیارت استان، بالغ بر ۱۱ هزار زائر از استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی در حج سال جاری از فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

شاد تصریح کرد: از مجموع کل زائران دو استان تعداد ۹۸۴۵ زائر از خراسان رضوی و از این تعداد ۵۶۵۰  زائر مشهدی هستند که در قالب ۳۵ کاروان و ۴۱۹۵ زائر نیز از سایر شهرستان‌های استان در قالب ۳۱ کاروان به حج امسال اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه زائران حج امسال از دو خراسان رضوی و شمالی با 49 پرواز اعزام خواهند شد، اظهار کرد: از تعداد کل پروازها ۲۰ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه قبل و ۲۹ پرواز مربوط به کاروان‌های مدینه بعد است که پروازهای کاروان‌های مدینه قبل از ۱۳ تا ۲۰ خردادماه و پروازهای کاروان‌های مدینه بعد از ۱۷ تا ۲۵ خردادماه برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام
captcha