جلسه هم‌اندیشی قرآنی برای بهتر برگزاری مسابقات اوقاف همدان برگزار شد
کد خبر: 4144518
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

جلسه هم‌اندیشی قرآنی برای بهتر برگزاری مسابقات اوقاف همدان برگزار شد

مدیر کل  اوقاف و امور خیریه استان گفت: این جلسه با حضور مجموعه‌های قرآنی برگزار شده تا از تجربیات و ظرفیت‌های آنها استفاده شود و نواقص گذشته  برطرف شود، همچنین از پیشنهادات آنها برای برگزاری بهتر مسابقات استفاده شود.

رضا حاجی زین‌العابدینی مدیر کل اوقاف همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، امروز ۸ خرداد ماه، در جلسه هم‌اندیشی برگزاری مسابقات قرآن اوقاف با اشاره به برگزاری چهل و ششمین دوره این مسابقه اظهار کرد: وقتی در قرآن ورود پیدا می‌کنیم متوجه می‌شویم که از قرآن چقدر غافل بوده‌ایم و چه ضررهایی کرده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری این مسابقات هر ساله توسط مجموعه سازمان اوقاف انجام می‌شود که اثرات قابل توجهی در جامعه دارد، تعداد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات نسبت به سنوات گذشته رشد خوبی داشته است اما توقع و انتظارات این است که تعداد شرکت کنندگان باز هم افزایش پیدا کند.

زین العابدینی بیان کرد: این جلسه با حضور مجموعه‌های قرآنی برگزار شده تا از تجربیات و ظرفیت‌های آنها استفاده شود و نواقص گذشته  برطرف شود، همچنین از پیشنهادات آنها برای برگزاری بهتر مسابقات استفاده شود.

جواد سعیدی، قائم مقام دبیرخانه شورای قرآن استان همدان، در این جلسه هم‌اندیشی اظهار کرد: در برگزاری مسابقات قرآنی علاوه بر کمیت مسابقه که همان تعداد شرکت کنندگان است باید به کیفیت برگزاری مسابقات همچون مکان برگزاری، برطرف کردن مشکلات صوتی، اطلاع رسانی‌های قوی از طریق رسانه‌ها نیز توجه شود.

وی افزود: برای کارهای قرآنی باید کار جهادی صورت بگیرد، در این زمینه به کار اداری و وقت اداری نمی‌شود اکتفا کرد لذا با همکاری همه دستگاه‌ها هر کاری در زمین مانده باید برداشته شود، از همین رو شورای قرآنی طبق سند قرآنی صفر تا صد پای کار است.

قائم مقام دبیرخانه شواری قرآن گفت: در کنار بخش آوایی به بخش معارفی نیز باید توجه شود در برگزاری این گونه مسابقات برای علاقه‌مند کردن نوجوانان باید هزینه کرد. 

فرشچیان از اداره ورزش و جوانان استان در این جلسه اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان این آمادگی را دارد که برگزاری مسابقات در ورزشگاه‌ها صورت بگیرد و تنها مختص به اماکن مذهبی نباشد، این باعث استقبال و جذب افراد زیادی می‌شود.

وی با بیان پیشنهاد طرح تشویقی برای کسانی که در مسابقات قرآنی تا کنون شرکت نکردند، گفت: مسابقات فقط مختص به افراد خاص قرآنی که هر ساله رتبه می‌آورند نباشد افراد جدید هم وارد اینگونه مسابقات شوند و طرح تشویقی برای آنها در نظر گرفته شود. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha