مسابقات سراسری قرآن را با حضور حداکثری مردم برگزار می‌کنیم
کد خبر: 4144472
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

مسابقات سراسری قرآن را با حضور حداکثری مردم برگزار می‌کنیم

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بنا داریم چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را با تبلیغات بسیار وسیع، محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه و حضور حداکثری مردم به هنگام اجرای رقابت‌ها برگزار کنیم.

حمید بخشی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهانحمید بخشی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان در خصوص جلسه شورای مدیران اوقاف استان با موضوع چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: در این جلسه، گزارشی از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در مرحله شهرستانی مسابقات ارائه شد که تا روز گذشته، هفتم خردادماه، دو هزار و 173 نفر از سراسر استان در تمام 13 رشته این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین در این جلسه، از رؤسای ادارات اوقاف شهرستان‌ها خواسته شد تا در فرصت باقی‌مانده برای ثبت‌نام، با کمک رسانه‌ها و بهره‌گیری از فضای مجازی، نسبت به تبلیغ، اطلاع‌رسانی و دعوت از عموم اقشار جامعه برای ثبت‌نام و شرکت در این مسابقات اقدام کنند.

وی افزود: در راستای دعوت از اقشار گوناگون برای حضور در مسابقات سراسری قرآن، طی مذاکراتی که با معاونت فرهنگی و تربیتی اداره‌کل زندان‌های استان صورت گرفت، مقرر شد تمهیدات لازم برای حضور مددجویان، خانواده‌های آنها و کارکنان اداره‌کل زندان‌ها در این مسابقات فراهم شود. بر این اساس، دستورالعمل و فرم ثبت‌نام رشته‌های معارفی برای مددجویان و تمام 13رشته مسابقات برای خانواده مددجویان و کارکنان اداره‌کل زندان‌ها در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار گرفته است و رقابت‌های این گروه در داخل زندان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه برای همه نهادها دعوتنامه ثبت‌نام و شرکت در مسابقات سراسری ارسال شده است، ادامه داد: امسال قرار است به‌صورت ویژه از نهادها و اقشار گوناگون برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آید، کمااینکه در اداره‌کل اوقاف استان به‌طور مستمر دیدار چهره به چهره با مسئولان و فعالان قرآنی شهرستان‌ها انجام و از آنها درخواست می‌شود تا قرآن‌آموزان و اقشار گوناگون مردم را به ثبت‌نام و شرکت در مسابقات سراسری تشویق کنند. لذا، پیش‌بینی می‌شود بین سه تا چهار هزار نفر از استان اصفهان در این مسابقات ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: بنا داریم چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را با تبلیغات بسیار وسیع، محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه و حضور حداکثری مردم و نه صرفاً متسابقان به هنگام اجرای رقابت‌ها برگزار کنیم. در سال‌های گذشته، تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها به گستردگی و شدت امسال وجود نداشت و این تصمیم به‌دلیل وضعیت و فضای اجتماعی و فرهنگی کشور گرفته شده است.

بخشی در پاسخ به این سؤال که برای حضور حداکثری مردم در مسابقات، چه تمهیدات و زمینه‌هایی باید فراهم شود، گفت: در این خصوص، رؤسا و هیئت امنای ادارات اوقاف شهرستان‌ها موظف شده‌اند تا نسبت به دعوت اختصاصی از گروه‌های هدف اقدام کنند و نیز در اطلاع‌رسانی و دعوت عمومی از زائران و مجاوران بقاع متبرکه محل برگزاری مسابقات هم‌افزایی انجام دهند.

وی یادآور شد: مهلت ثبت‌نام در مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا 15 خردادماه جاری تعیین شده و هنوز ابلاغیه‌ای در خصوص تمدید این مهلت صادر نشده است. لذا، از عموم علاقه‌مندان درخواست می‌شود تا چنانچه قصد ثبت‌نام در مسابقات را دارند، انجام این کار را به روزها و ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

محبوبه فرهنگ

انتهای پیام
captcha