روابط عمومی‌ها از کیان انقلاب و نظام دفاع کنند
کد خبر: 4142403
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰

روابط عمومی‌ها از کیان انقلاب و نظام دفاع کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: این همه کارمند که حتی در ساعات غیراداری هم به ارائه خدمات می‌پردازند، باید به مردم معرفی شوند و روابط عمومی باید از کیان نظام، انقلاب، دولت و دستگاه خود دفاع کند.

سخنرانی معاون استاندار اصفهان در اجلاس مدیران روابط عمومی استانبه گزارش ایکنا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در اجلاس مدیران روابط عمومی استان که امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه با شعار «امیدآفرینی، مسئولیت اجتماعی و جهاد تبیین» در دانشگاه اصفهان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(ع) و روز دختر اظهار کرد: روابط عمومی، رابط بین مردم و دستگاه اصلی است و همه خدمات دستگاه را برای مردم بیان می‌کند؛ این تعریفی بسیار خلاصه از عملکرد روابط عمومی بوده، ولی از ظرفیت اصلی روابط عمومی‌ها به‌صورت درست در استان اصفهان استفاده نشده است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی دارند که داده‌های گران‌قدری در اختیار روابط عمومی‌ها قرار می‌دهد و باید در جای مناسب استفاده شود. اگر آب زلال را در جایی ذخیره کنیم، ولی از آن استفاده نکنیم، پس از مدتی از بین می‌رود و بلااستفاده می‌شود؛ اطلاعات هم به همین صورت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه بستر استفاده از اطلاعات روابط عمومی، رسانه‌ها هستند، ادامه داد: ارتباط رسانه با روابط عمومی باید درست و راحت برقرار شود و در مقابل، روابط عمومی‌ها آزادی عمل در ارتباط با رسانه داشته باشند تا برای انتشار یک مطلب نیازی به عبور از هفت‌خوان رستم مدیریتی نباشد. مدیران فرصت لازم برای پشتیبانی از این موضوع را ندارند و بعضاً امکان این پشتیبانی هم وجود ندارد.  

وی گفت: آنچه از این اجلاس می‌خواهیم، پیگیری دسترسی آسان رسانه به دستگاه‌ها و روابط عمومی و آزادی عمل روابط عمومی برای بیان و انتقال مطالب به رسانه است؛ به عبارتی دست و پای روابط عمومی برای انجام وظیفه اصلی نباید بسته باشد. قرار نیست برای انتشار هر یک کلمه، جلسه‌ای برگزار شود و این اجلاس برای رفع چنین مشکلاتی برگزار شده است.

جان‌نثاری با اشاره به گلایه‌های رسانه از دسترسی نداشتن به اطلاعات و محدودیت اختیارات روابط عمومی‌ها تصریح کرد: شورای اطلاع‌رسانی استان باید این موضوع را حل کند؛ باید اطلاعات در اختیار مردم قرار گیرد و این حق شهروندان است که بدانند خادمان آنها چه عملکردی دارند. بنابراین، پذیرفتنی نیست که ارتباط رسانه و روابط عمومی ضعیف و دایره اختیارات روابط عمومی به حدی کوچک باشد که توانایی انجام وظایف خودش را نداشته باشد. مدیران دستگاه‌ها باید حتماً روابط عمومی را پشتیبانی کنند و منشأ اینکه شاهد قضاوت‌های غلط و تحریف واقعیت هستیم، اطلاع‌رسانی‌های ناقص است.

وی افزود: بعضی از عملکردهای نادرست ما باعث قضاوت‌های غلط می‌شود. برای نمونه، در شبکه سه به‌طور رسمی گزارشی از یک نقطه اصفهان پخش شده، چند فرد هنجارشکن نماد همه مردم اصفهان معرفی می‌شوند و سپس با عملکردی کاملاً غیرحرفه‌ای، استاندار اصفهان را ناپاسخگو معرفی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: قرار نیست کار نادرستی در معرض دید همه ملت ایران انجام شود، ولی درگوشی بابت آن عذرخواهی کنند. اگر در مقابل ۸۵ میلیون نفر به مردم اصفهان بی‌مهری کردید، باید در همان شبکه، همان برنامه و همان زمان عذرخواهی شود؛ کسی حق ندارد با مردم اصفهان این‌گونه برخورد کند. شناسنامه مردم اصفهان نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ درصد شهدای کشور متعلق به این شهر است و کسی حق ندارد چند شهروند هنجار‌شکن را به‌عنوان نماد مردم اصفهان معرفی کند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درست در طول زمان از انتشار اطلاعات غلط جلوگیری می‌کند، گفت: روابط عمومی‌ها باید از زحمات کارمندان دستگاه‌های اداری حمایت کنند. نباید اجازه دهیم که به غلط گفته شود کارمندان در دستگاه‌های اداری کاری انجام نمی‌دهند و فقط مردم را معطل می‌کنند؛ این همه کارمند که حتی در ساعات غیراداری هم به ارائه خدمات می‌پردازند، باید به مردم معرفی شوند و روابط عمومی باید از کیان نظام، انقلاب، دولت و دستگاه خود دفاع کند.

جان‌نثاری اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید رسانه‌‌ها را به خدمت گرفته و اطلاعات خود را در اختیار آنها قرار دهند تا اخبار به درستی و به‌موقع منتشر شود. در این زمینه باید بسیار جدی باشیم و مدیران دستگاه‌ها باید روابط عمومی‌ها را جدی بگیرند. بهترین نیروهای کارآمد، مردم‌دار، فهیم و دارای روابط اجتماعی، درک درست از واقعیت‌ها، ضریب هوشی و قدرت سخن‌گویی بالا باید در روابط عمومی مشغول به کار باشند.

وی تأکید کرد: مدیری که نمی‌تواند خدمات خودش را ارائه دهد، نباید از رسانه انتظار داشته باشد. مدیری که برای روابط عمومی اهمیت قائل نیست، کارشکنی‌هایی می‌کند که دوست ندارد منتشر شود یا اینکه توان مدیریتی بالایی ندارد. اگر مدیری شفاف و پاکدست باشد، دلیلی برای داشتن روابط عمومی ضعیف ندارد. در نتیجه برای روابط عمومی و رسانه باید اهمیت زیادی قائل شد.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha