اعزام بیش از ۳ هزار زائر کرمانی به مراسم حج ۱۴۰۲
کد خبر: 4141993
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷

اعزام بیش از ۳ هزار زائر کرمانی به مراسم حج ۱۴۰۲

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۱۳۵ نفر با متوسط سن ۵۷ سال از استان کرمان به حج اعزام می‌شوند، گفت: در مجموع از استان کرمان ۲۰ کاروان برای مراسم حج به عربستان اعزام می‌شوند.

مراسم حجبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدعلی ایرانمنش، مدیرکل حج و زیارت استان کرمان امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با موضوع اعزام زائران به حج تمتع، گفت: در مجموع از استان کرمان ۲۰ کاروان برای مراسم حج به عربستان اعزام می‌شوند که ۸ کاروان از کرمان، ۲ کاروان از سیرجان، ۳ کاروان از زرند و کوهبنان، ۳ کاروان از رفسنجان و انار و کاروان‌هایی از بردسیر، بافت، جیرفت و بم اعزام می‌شوند.
 
وی تعداد زائران حج از استان کرمان را ۳ هزار و ۱۳۵ نفر با متوسط سن ۵۷ سال اعلام کرد و افزود: یک‌هزار و ۷۰۲ نفر از زائران بانو و باقی زائران آقا هستند. این زائران با همراهی ۹۳ نفر از عوامل خدمتگزار در کاروان و ۸ پزشک اعزام می‌شوند. همچنین ۲۷ نفر از زائران کرمانی پزشک هستند.
 
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه کوچکترین زائر حج کرمانی ۹ ماهه و مسن‌ترین زائر ۹۳ ساله از شهرستان بم است، تصریح کرد: هزینه تمام‌ شده سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۲ در استان کرمان حداقل ۱۰۴ میلیون تومان و حداکثر ۱۲۹ میلیون تومان است.
 
حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان نیز در این جلسه با بیان اینکه حج امسال با شعار«حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» برگزار می‌شود، گفت: در هر یک از ۲۰ کاروان اعزامی استان کرمان به مراسم حج یک روحانی حضور دارد. هشت روحانی نیز به‌عنوان معین انتخاب شده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha