مشوق‌های افزایش جمعیت در کنار فرهنگ‌سازی همگانی اثربخشی دارد
کد خبر: 4141671
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹

مشوق‌های افزایش جمعیت در کنار فرهنگ‌سازی همگانی اثربخشی دارد

استاندار لرستان فرهنگ‌سازی همگانی را اصل مطلب ترویج فرزندآوری و جوانی جمعیت دانست و گفت: مشوق‌های افزایش جمعیت در کنار فرهنگ‌سازی همگانی اثربخشی دارد.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۲۸ اردیبهشت‌ماه در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان که با حضور حجت‌الاسلام گودرزی، دبیر ستاد ملی جایزه جمعیت کشور برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی افزایش جمعیت در قالب برنامه‌های متعددی از جمله کار رسانه‌ای، تبلیغات و آموزش‌های چهره به چهره محقق می‌شود.

وی بر لزوم توجه بیشتر به محتواسازی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با محوریت رشد و جوانی جمعیت تأکید کرد و یادآور شد: برنامه‌های آموزشی باید کارشناسانه و به گونه‌ای باشد که به خوبی مخاطبان را به موضوع فرزندآوری ترغیب کند.

زیویار تصریح کرد: امکانات و دستورالعمل‌ها به عنوان ابزار مشوق نیز در کنار فرهنگ‌سازی همگانی جوانی جمعیت در مرحله‌های بعد بسیار تأثیر‌گذار هستند که باید در نظر گرفته شده و تداوم داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به شرایط حساس موضوع جمعیت در کشور و استان، اضافه کرد: جلسات قرارگاه جوانی جمعیت استان باید به صورت منظم برگزار شده و هر دستگاه اقدامات خود را به صورت ساماندهی شده ارائه دهد.

وی با تأکید بر اینکه کمیته‌های تخصصی ذیل این قرارگاه نیز باید به صورت منظم برگزار و نتایج آن به صورت مقایسه‌ای بررسی شوند، به تأثیرات منفی پیری جمعیت در شرایط کشور، جامعه و آداب و رسوم‌ها اشاره کرد و گفت: در مسیر ترویج جوانی جمعیت همه ما مسئولیم و تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در این راه از تمامی امکانات خود استفاده کنند.

زیویار موضوع پیری جمعیت کشور را یک توطئه از طرف دشمنان خارج از مرزهای کشور قلمداد کرد و با بیان اینکه این توطئه در طول سال‌ها برنامه‌ریزی به اذهان ما تزریق شده است، خاطرنشان کرد: پیشگیری از مسیر پیری مفرط جمعیت و افزایش نرخ موالید برنامه دشواری است که عزم همگانی می‌خواهد.

انتهای پیام
captcha