تشکل‌های قرآنی و نیاز به روابط عمومی
کد خبر: 4141333
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲

تشکل‌های قرآنی و نیاز به روابط عمومی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدیران مؤسسات قرآنی به توسعه روابط عمومی نیاز دارند، گفت: جنس کارهای فرهنگی و قرآنی به‌گونه‌ای است که نباید منتظر نشست تا لزوما مردم بیایند، بلکه این نهادها و تشکل‌های قرآنی هستند که باید به سراغ مردم رفته و آنان را به سمت و سوی آموزه‌های قرآنی هدایت کنند.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: طبیعتاً یکی از ارکان هر مجموعه مردمی برای ارائه خدمات بهتر، ارتباط‌گیری با اقشار مختلف مردم و جذب افراد است.

وی با بیان اینکه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی به‌عنوان پایگاه‌های مردم‌نهاد، از این قاعده مستثنا نیستند، افزود: بدیهی است که یک مجموعه قرآنی که هدف اصلیش توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و ارائه محصولات و آموزش‌های قرآنی در بین مردم است، اگر هنر ارتباط با جامعه را نداشته باشد و یا در این بخش ضعیف عمل کند، از هدف اصلی خود دور مانده و از اجرای کامل مأموریت خودش عقب مانده است.

سلمانی ادامه داد: جنس کارهای فرهنگی و قرآنی به‌گونه‌ای است که نباید منتظر نشست تا لزوما مردم بیایند، بلکه این نهادها و تشکل‌های قرآنی هستند که باید به سراغ مردم رفته و بستر ارائه محصولات خود را در جامعه بگسترانند و مردم را به سمت و سوی آموزه‌های قرآنی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه ارتباطات نه تنها برای مجموعه‌های مردم‌نهاد مفید بلکه ضروری است و تشکل‌های قرآنی باید به مقوله روابط عمومی، عنایت ویژه‌ای داشته باشند، تصریح کرد: آنچه در عرصه روابط عمومی و ارتباطات حائز اهمیت است، مقوله هنر و به‌کارگیری شیوه‌های درست و سازنده در این زمینه است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مدیران مؤسسات قرآنی پیش از هر امری باید ارتباط‌گیری با مخاطب را بیاموزند، چراکه به جذب بیشتر نیاز داریم، گفت: بدون تردید ایجاد رابطه خوب و مؤثر با مخاطبان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت هر سازمانی است و برای شکل‌گیری این رابطه خوب راهکارهای مؤثری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به شناخت دقیق مخاطبان، ارتباط مستمر با آنان، ارائه محتواهای مفید و جذاب، پاسخگویی به مشکلات، استفاده از ابزارهای متنوع هنری برای معرفی، بازخوردگیری از فعالیت‌ها اشاره کرد.

سلمانی یادآور شد: امیدواریم مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، با تقویت روزافزون ارتباطات و روابط عمومی، بستر مناسبی برای ارائه محتواها و محصولات و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha