پیروی از مکتب امام صادق(ع)، یک ضرورت مهم فرهنگی در جامعه است
کد خبر: 4140994
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

پیروی از مکتب امام صادق(ع)، یک ضرورت مهم فرهنگی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر الگوگیری از سیره امام صادق(ع) گفت: مکتب امام صادق(ع) نماد عالی ارزش‌های انسانی و اسلامی در جامعه است.

پیروی از مکتب امام صادق(ع)به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ۲۵ اردیبهشت ماه ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: سیره زندگانی حضرت امام صادق(ع) الگوی تربیتی مورد نیاز مسلمانان است که به کارگیری این سیره در زندگی، راه حل مناسب و عملی برای رفع بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جوامع اسلامی خواهد بود.

وی به تبیین زندگانی آن حضرت پرداخته و افزود: حضرت امام صادق(ع) فردی بسیار راست‌گو و ساده‌زیست بوده و بسیار انفاق می‌کردند و به کسب روزی حلال اهمیت فرآوان می‌دادند. ایشان به مردم توصیه می‌کردند با یک‌دیگر وحدت داشته و خود نیز با دیگران مدارا می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اردبیل تبلیغ عملی را مهم‌ترین روش تبلیغی ائمه عنوان کرد و گفت: مؤثرترین روش امامان در عرصه تبلیغ، تبلیغ عملی بود، یعنی خود، تجسم عالی ارزش‌های انسانی که همان ارزش‌های قرآنی است، بودند.

جعفرزاده افزود: از نگاه ائمه معصومین(ع)، عالم واقعی کسی است که علمش همراه با عمل باشد و حضرت امام صادق (ع) در این زمینه می‌فرمایند: «عالم کسی است که رفتار او گفتارش را تصدیق کند و هرکس که کردار او سخن وی را تصدیق نکند و بر خلاف گفته‌اش باشد، عالم نخواهد بود».

وی رعایت صرفه‌جویی در اقتصاد و هم‌رنگی با مردم را از صفات بارز حضرت امام صادق(ع) عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی مطرح شده که حتی در شرایط بحرانی امام اجازه نمی‌داد برای وی و خانواده‌اش امتیازی قائل شوند و در تمامی بحران‌های اقتصادی و اجتماعی قناعت و همراهی با مردم را پیشه می‌کرد.

جعفرزاده به گسترش علوم دینی در زمان امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت امام صادق(ع) در دوران امامت خویش، توانست وسیع‌ترین دانشگاه اسلامی را پی‌ریزی کند و در این راستا توفیقات سرشاری به دست آورد، به‌طوری که حدود ۴ هزار نفر از مجلس درس او با واسطه و بدون واسطه استفاده می‌کردند و بسیاری از آنان به مقامات عالی علمی و فقهی نائل شدند.

وی ادامه داد: حضرت امام صادق(ع) توسط شاگردانش دستورالعمل‌های فردی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی را به مسلمانان آموزش داد تا از این رهگذر موفق شوند که مکتب اهل‌بیت(ع) را به جهانیان معرفی کنند، به گونه‌ای که رهنمود‌های راهگشای آن بزرگوار در زمینه فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، برگ زرینی در تاریخ شیعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برنامه‌های عزاداری در سال‌روز شهادت حضرت امام صادق(ع) در اردبیل اشاره کرد و افزود: روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه مصادف با ۲۵ شوال، سال‌روز شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) مراسم عزاداری متعددی با برنامه‌های سخنرانی، مداحی و عزاداری خیابانی در مناطق مختلف استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha