ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی
کد خبر: 4140930
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰

ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به ارسال 300 اثر به این جشنواره گفت: شعر کودک و نوجوان پس از انقلاب اسلامی رشد یافت و مفهوم واقعی پیدا کرد‌.

جواد محقق، دبیر چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضویبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، جواد محقق، دبیر چهاردهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در آیین پایانی این جشنواره اظهار کرد: به‌دلیل همزمانی فراخوان این جشنواره با دهه فجر و پس از آن تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان فرصت کمی داشتیم؛ تصور بر این بود که با وجود این دلایل تعداد آثار جشنواره کم باشد، اما ۳۰۰ اثر به جشنواره‌ رسید. 

وی افزود: از استان‌های مختلف کشور در این جشواره شرکت داشتند که از این تعداد ۱۵۶ شعر در حوزه کودکان و ۱۴۴ شعر مربوط به نوجوانان و برخی از آثار هم در حوزه جشنواره نبود و یا مربوط به بزرگسالان بود که کنار گذاشته شد.

محقق با بیان اینکه از ۲۷ استان در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: ۱۲۰ نفر از شاعران جشنواره چهاردهم از آقایان و مابقی از بانوان بودند، آثار رسیده ابتدا در دبیرخانه جشنواره مورد غربالگری اولیه قرار گرفت و سپس آثار به دست داوران رسید و با دقت تمام بررسی شد و در نهایت ۱۲ شعر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد، البته برخی از آثار با اختلاف کم کنار گذاشته شد که در کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

وی بیان کرد: شعر کودک و نوجوان نهالی است که عمده رشد خود را بعد از انقلاب اسلامی داشته، شعرهایی در این حوزه قرار می‌گیرند که یا اشعار برای کودکان و نوجوانان سروده شده باشند و یا شاعران آن‌ها خود کودک و نوجوان هستند.

دبیر جشنواره چهاردهم شعر کودک و نوجوان رضوی گفت: بعد از انقلاب شاعران کمی بودند که برای کودکان و نوجوانان شعر می‌گفتند، که البته گاهی داستان هم می‌نوشتند و گاهی نیز برای بزرگان شعر می‌سرودند.

وی اظهار کرد: امروز شاعران تخصصی کودک و نوجوان به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته است، و تنها در همدان ۳۴ شاعر در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد، استان‌های همدان و خراسان از فعالان تخصصی در شعر کودک و نوجوان هستند.

انتهای پیام
captcha