آمادگی استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای حل مسائل دارای اولویت فارس
کد خبر: 4140683
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

آمادگی استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای حل مسائل دارای اولویت فارس

استاندار فارس در نشست مشترک با رییس جهاددانشگاهی با ابراز آمادگی برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت این نهاد در راستای حل مسائل دارای اولویت این استان گفت: جهاددانشگاهی ظرفیت ورود به حوزه انرژی خورشیدی و استفاده از آن را دارد و می‌‎تواند همانند اقداماتی که در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی انجام داد، بسترساز اقداماتی اثرگذار و ماندگار شود.

امضای تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، در نشست مشترک حسن مسلمی نائینی، رییس جهاددانشگاهی و محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس که بعدازظهر امروز ، 23 اردیبهشت‌ماه 1402 برگزار شد، دو تفاهم‌نامه همکاری با موضوع استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی در زمینه‌های زیست‌محیطی و گیاهان دارویی، امضاء و مبادله شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این نشست مشترک گفت: فارس دارای ظرفیت‌های علمی و جهادی فراوانی است و جهاددانشگاهی نیز نهادی برخاسته از متن انقلاب به شمار می‌رود که هم علم هم جهاد را در خود دارد.

وی از آمادگی برای بهره‌گیری از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف سخن گفت و با اشاره به فعالیت مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی( ایسپا) بیان کرد: نظرسنجی یک اقدام علم پایه محسوب می‌شود که لازمه کار مدیریت در سطوح و حوزه‌های مختلف است.

ایمانیه با بیان اینکه نظرسنجی تنها محدود به مباحث سیاسی نیست، گفت: نظرسنجی می‌تواند در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... به کارگرفته شده و امکان برنامه‌ریزی بر پایه داده‌ها و تحلیل‌های علمی را به مدیران هر یک از این بخش‌ها بدهد.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اهمیت فراموش‌نشدن حادثه تروریستی و جنایتکارانه حرم شاهچراغ(ع)، از اقدامات جهاددانشگاهی در این رابطه استقبال کرد.

وی ضمن یادآوری توانمندی‌ها و پیشتازی جهاددانشگاهی در زمینه رویان و درمان ناباروری، پیشنهاد داد که این نهاد در استان فارس به بخش نرم‌افزاری درمان ناباروری ورود کرده و نسبت به ارتقاء آگاهی‌ها و دانش عمومی جامعه نسبت مسائل مرتبط با بارداری اقدامات علمی و کاربردی، اهتمام ورزد.

استاندار فارس به ایجاد یک اتاق فکر قوی در استان و احصاء هشت عرصه برای انجام فعالیت‌های مختلف، گفت: جهاددانشگاهی به‌واسطه توان علمی و اجرایی می‌تواند دریکی 2 عرصه از موارد مدنظر و احصاء و بررسی‌شده توسط اتاق فکر، ورود کند.

ایمانیه یکی از مباحث مهم مدنظر اتاق فکر استانداری فارس را انرژی خورشیدی و استفاده از آن ذکر و خاطرنشان کرد که جهاددانشگاهی ظرفیت ورود به این بخش را دارد و می‌‎تواند همانند اقداماتی که در زمینه ناباروری و سلول‌های بنیادی انجام داد، بسترساز اقداماتی اثرگذار و ماندگار شود.

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در این نشست مشترک، به بخش‌هایی از توانمندی‌های این نهاد اشاره و برای کمک به استان فارس در احصاء مسائل و مشکلات و یافتن راهکارهای حل آنها، اعلام آمادگی کرد.

وی یادآوری اینکه جهاددانشگاهی طی چهاردهه گذشته ثابت کرد که توانایی انجام کارهای بزرگ و اثرگذار را دارد، یکی از اولویت‌های مدنظر را مباحث فرهنگی برشمرد.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: در تمام اقدامات و طرح‌ها، مبحث فرهنگی به‌عنوان یک اولویت باید مدنظر قرارگرفته و دیده شود.

وی همچنین برای همکاری در زمینه اجرای طرح‌های نظرسنجی در ابعاد مختلف، ایجاد مراکز درمان ناباروری و ... اعلام آمادگی کرد و گفت: جهاددانشگاهی آمادگی همراهی و همکاری با اتاق فکر استانداری فارس را هم دارد.

امیرحسین استقلالف رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز در این نشست، هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف در این استان را مطلوب توصیف و بر فراهم بودن زمینه‌های همکاری در ابعاد مختلف، تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و نگاه مثبت استاندار فارس به مباحث علمی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، ابراز امیدواری کرد که شاهد توسعه همکاری‌ها در سطح این استان باشیم.

یادآور می‌شود، در این نشست مشترک دو تفاهم‌نامه همکاری علمی و تحقیقاتی با موضوع استفاده از توان و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاددانشگاهی در زمینه‌های زیست‌محیطی و گیاهان دارویی به امضای دکتر حسن مسلمی‌نائینی رئیس جهاددانشگاهی و دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس رسید.

انتهای پیام
captcha