پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد استان زنجان تقویت می‌شوند
کد خبر: 4140585
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

پایگاه‌های قرآنی کانون‌های مساجد استان زنجان تقویت می‌شوند

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: با  راه‌اندازی ۶۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان زنجان در تلاش هستیم تا با ارتباط بین این پایگاه‌های قرآنی، این مراکز را در استان تقویت کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان، ظهر امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلطانیه با تشریح جزئیات ثبت‌نام در مسابقات قرآنی مدهامتان و طرح ملی مسجد پایگاه قرآنی، اظهار کرد: طرح ملی مسجد پایگاه قرآنی، با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ترویج فعالیت‌های قرآنی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن‌کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این طرح در بین کانون‌های مساجد، ادامه داد: برگزاری جلسات هفتگی تلاوت قرآن، ارتباط مساجد قرآنی با یکدیگر، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تشکیل جلسات سنتی قرآن‌کریم، اجرای طرح تلاوت نور و شرکت در مسابقات قرآنی مدهامتان از محورهای برگزاری این طرح در کانون‌های مساجد است.

اسلامی به برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و ۱۰ رشته قرآنی در بین کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: مسابقات در بخش‌های ویژه کانون های مساجد (جلسات قرآن‌کریم، تلاوت نور و تولیدات هنری) و بخش بین‌الملل اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان تاکید کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ کل قرآن، حفظ جز سی‌ام، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha