اعزام ۷ کاروان از استان قزوین به سرزمین وحی در سال جاری
کد خبر: 4140082
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

اعزام ۷ کاروان از استان قزوین به سرزمین وحی در سال جاری

رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین گفت: امسال هزار و ۱۰۵ نفر در قالب هفت کاروان از پنجم خرداد سال جاری از استان قزوین به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

افشار رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس افشار، رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین، ظهر امروز در همایش یاوران حجاج استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان حج وزیارت قزوین برگزار شد، گفت: همه انبیا آمده‌اند تا شیوه درست زندگی كردن را به ما بیاموزند لذا باید خود را متخلق به اخلاق انبیا و به‌ویژه حضرت محمد (ص)‌ كنیم.

وی اظهار کرد: باید بكوشیم از فرصت حضور در مسجدالنبی (ص) و در مسجدالحرام برای تفكر در اصلاح شیوه زندگی خود بهره‌مند شویم.

رابط نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین ادامه داد: سفر معنوی حج فرصتی است که خداوند خودش در اختیار ما قرار داده است. توفیق مشرف شدن به این سفر، جای سپاس مضاعف دارد، علاوه بر آن، اعزام توصیف کردنی نیست، درک کردنی است آن هم برای کسی که در این موقعیت قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در سفر حج که سفری معنویست حجاج قبل از سفر، حالات روحانی و اشتیاق بسیار بالایی برای آن دارند. دیدار خانه خدا و مزار شریف نبی مکرم اسلام(ص) و زیارت ائمه بقیع(ع) انسان را به وجد می‌آورد.

این مسئول گفت: خدا را شاکریم که این توفیق برای بنده و دیگر همکاران حاصل شده که انجام یکی از فرائض اصلی و کلیدی که هم بُعد نمادین برای جهان اسلام دارد و هم هویت و انسجام بخش است، فراهم شده و امید بر این داریم که در این سفر بتوانیم آنچه که به عنوان ویژگی‌‌ها و خصایص ذاتی این فریضه مهم است را به خوبی به جای بیاوریم.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که حج منظومه‌ای است که دارای ابعاد مختلف عبادی، اجتماعی و سیاسی است و اگر بشود به عنوان یک پدیده و رخداد در جهان اسلام به آن بنگریم با توجه به خصائصی که برای آن ذکر کرده‌اند، می‌تواند فواید بسیاری برای اسلام داشته باشد.

حجت الاسلام افشار افزود: یاوران حجاج باید ضمن کمک به افراد نیازمند و ناتوان در انجام مناسک، زیر نظر روحانی کاروان، به‎ویژه در میقات‎ها، زمان احرام و ایام تشریق، بر روند آموزش افراد بی‎سواد یا کم‎سواد نظارت داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: امسال هزار و ۱۰۵ نفر در قالب هفت کاروان از پنجم خرداد سال جاری از استان قزوین به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha